افزایش بهای نفت به دلیل تعطیلی یک خط لوله در ایالات متحده

افزایش بهای نفت به دلیل تعطیلی یک خط لوله در ایالات متحده
سه شنبه 22 آذر 1401 - 11:12

سیر صعودی بهای طلای سیاه صبح روز سه‌شنبه نیز ادامه یافت.

العالم - به نقل از رویترز، بهای نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت زیرا تعطیلی یک خط لوله مهم به نگرانی‌ها در مورد عرضه محدود در بزرگترین مصرف‌کننده نفت خام جهان دامن زد.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 1 دلار و 16 سنت یا 1.5 درصد افزایش به 79 دلار و 15 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 1 دلار و 5 سنت یا 1.4 درصد افزایش، 74 دلار و 22 سنت معامله شد.

هر دو شاخص نفتی روز گذشته بیش از 2 درصد افزایش را تجربه کردند.

برایان مارتین و دانیل هاینز، تحلیلگران مؤسسه ANZ Research، روز سه شنبه در یادداشتی خطاب به مشتریان خود نوشتند: «بهای نفت خام افزایش یافت زیرا مسائل جانبی عرضه، نگرانی‌های ناشی از تقاضای ضعیف‌تر را خنثی کرده است.»

از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت مسکو ممکن است تولید نفت خود را کاهش دهد، نگرانی ها در مورد تولید نفت این کشور تشدید شده است.

بسته شدن خط لوله «کی استون» شرکت TC Energy که روزانه 620 هزار بشکه نفت خام کانادا را از آلبرتا به ایالات متحده می فرستد، باعث کاهش عرضه شده و این احتمال را افزایش داده است که ذخایر در مرکز ذخیره سازی کوشینگ، اوکلاهما، کاهش یابد. کوشینگ همچنین نقطه تحویل نفت خام WTI است.

کی استون از زمان گزارش نشت معادل 14 هزار بشکه نفت در ایالت کانزاس ایالات متحده در 7 دسامبر بسته شده است. TC Energy جدول زمانی برای راه اندازی مجدد آن خط، که نفت خام را به پالایشگاه ها در غرب میانه و ساحل خلیج مکزیک می رساند،، منتشر نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها