مسکو حمله انتحاری در اسلام‌آباد را محکوم کرد

مسکو حمله انتحاری در اسلام‌آباد را محکوم کرد
شنبه 3 دی 1401 - 05:34

روسیه حمله انتحاری در اسلام‌آباد را بشدت محکوم و با پاکستان اعلام همبستگی کرد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه جمعه شب گفت: روسیه حمله تروریستی در پایتخت پاکستان را بشدت محکوم می‌کند. در این حمله بزدلانه یک مامور امنیتی کشته و چند پلیس دیگر زخمی شدند.

وی افزود: روسیه شاهد افزایش حملات تروریستی در برخی استان‌های پاکستان است که ماموران امنیتی و شهروندان را هدف می‌گیرند.

زاخارووا تاکید کرد: ما همبستگی خود را با اسلام‌آباد در مقابله با تهدیدهای جهانی اعلام می‌کنیم و بر تعهد خود به روابط سازنده و نزدیک‌تر با پاکستان در مبارزه با همه اشکال تروریسم اعلام می‌کنیم.

انفجار جمعه در اسلام‌آباد زمانی رخ داد که پلیس درحال بازرسی یک خودرو بود. در این حمله انتحاری یک نفر کشته و ۳ نفر از نیروهای پلیس نیز زخمی شدند.

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مسئولیت این عملیات انتحاری را برعهده گرفت.

طالبان پاکستان طی هفته‌های اخیر مسئولیت بسیاری از عملیات‌های ترور، انفجار و گروگانگیری در مرکز پلیس ضدتروریسم در استان خیبرپختونخوا را برعهده گرفته بود.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان عملیات انتحاری در اسلام‌آباد را محکوم کرد و گفت: جنگ مردم پاکستان علیه تروریسم با قوت تمام ادامه خواهد یافت.

وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که در انفجار خودروی بمب گذاری شده ۲ عامل انتحاری از جمله یک زن کشته شدند.

انفجار انتحاری جمعه موجب اعلام وضعیت هشدار قرمز امنیتی در پایتخت پاکستان شده و پلیس اسلام‌آباد برای برخورد با هرگونه تحرکات مشکوک در داخل و حومه شهر به حالت آماده باش درآمد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها