گفت‌وگوی تلفنی السیسی و نتانیاهو درباره مذاکرات فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی

گفت‌وگوی تلفنی السیسی و نتانیاهو درباره مذاکرات فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی
يکشنبه 11 دی 1401 - 18:47

رئیس جمهوری مصر در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی بر ادامه تلاش‌های قاهره برای ازسرگیری مذاکرات میان فلسطینی‌ها و این رژیم تاکید کرد.

العالم ـ مصر

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی گفت که کشورش به تحرکات و تلاش‌های فشرده خود در تمامی پرونده‌های مرتبط با موضوع فلسطین که مهم‌ترین آنها تلاش برای حفظ آرامش میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها و از سرگیری مذاکرات میان دو طرف است، ادامه خواهد داد.

در بیانیه ریاست جمهوری مصر در این باره آمده است که السیسی همچنین بر اهمیت دستیابی به یک صلح عادلانه و فراگیر با هدف برقراری امنیت و دستیابی به رفاه برای همه مردم منطقه و لزوم پرهیز از هر اقدامی که منجر به تنش و پیچیده شدن اوضاع منطقه می‌شود،تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر همچنین تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی را به نتانیاهو تبریک گفت.

دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه میان قاهره و رژیم صهیونیستی و برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روز پنجشنبه به سی و هفتمین کابینه رژیم اسرائیل و ششمین کابینه به ریاست بنیامین نتانیاهو رهبر حزب راستگرای لیکود رای اعتماد داد.

کابینه جدید نتانیاهو راست‌گراترین و افراطی‌ترین کابینه در تاریخ جعلی رژیم اسرائیل به شمار می آید.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که بحران و شکاف های داخلی در مرحله پیش رو در رژیم صهیونیستی به شدت گسترش یابد و ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

پربیننده ترین خبرها