انصراف ورزشکار یمنی از مسابقه برابر نماینده رژیم صهیونیستی

انصراف ورزشکار یمنی از مسابقه برابر نماینده رژیم صهیونیستی
دوشنبه 3 بهمن 1401 - 19:16

ورزشکار یمنی برای پرهیز از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی در مسابقات «جایزه بزرگ» فرانسه، از مسابقات انصراف داد.

العالم - یمن

به گزارش پایگاه خبری العهد، «ابراهیم الشبامی» آزادکار وزن ۶۶ کیلوگرم یمن پس از آنکه قرعه مبارزه در برابر ورزشکاری از رژیم صهیونیستی در رقابت‌های کشتی آزاد جایزه بزرگ فرانسه به نامش درآمد، انصراف خود را اعلام کرد.

پیش از این نیز ورزشکاران زیادی اهل کشورهای عربی و اسلامی از رقابت با نمایندگان رژیم کودک کش اسرائیل در تورنومنت های مختلف بین المللی انصراف داده بودند.

در حالی که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران به ویژه در داخل سرزمین‌های اشغالی نسبت به فقدان بستر مردمی توافقنامه‌های سازش امضا شده میان برخی رژیم های عربی و رژیم صهیونیستی ابراز تردید جدی دارند، عرصه ورزش با ماندگاری قابل توجهی که در افکار عمومی دنیا دارد، می‌تواند بهترین ابزار برای ابراز عقیده افکار عمومی نسبت به موجودیت رژیم صهیونیستی به شمار رود.

این موضوع راز خشم رسانه‌های صهیونیستی از اقدام ورزشکاران مسلمان در ممانعت از مقابله با رژیم صهیونیستی را نشان می دهد و ثابت می کند که محافل سیاسی اسرائیل باخت در برابر رقبای عرب را به رفتن به مرحله بعد این رقابت‌ها در نتیجه انصراف بازیکنان عرب ترجیح می‌دهند، چرا که برگزاری این مسابقات می تواند نقش قابل توجهی در رویکرد عادی سازی روابط رژیم های عربی با اسرائیل داشته باشد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر این اقدام ورزشکاران مسلمان و عرب را از تانک و تسلیحات نظامی خطرناک‌تر توصیف کرده بودند.

افکار عمومی کشورهای عربی برخلاف حاکمان آنها با عادی سازی و یا به عبارتی آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها