اختصاصی العالم| جزئیات جدید از انفجار نزدیک فرودگاه سلیمانیه در عراق

شنبه 19 فروردين 1402 - 20:55

خبرنگار العالم در بغداد پایتخت عراق حمله هوایی ترکیه به فرودگاه سلیمانیه در عراق را جدیدترین حمله از سلسله حملات ترکیه به شمال عراق دانست و گفت آنچه این حمله را از حملات پیش متمایز می کند، این است که ترکیه این بار یک مکان حیاتی و حاکمیتی یعنی فرودگاه سلیمانیه عراق را هدف قرار داده است.

العالم _ عراق

خبرنگار العالم با اشاره به اینکه این حمله عصر روز جمعه با پهپاد صورت گرفت، خاطرنشان کرد مقامات عراقی به طور مستقیم ترکیه را متهم می کنند اما مقامات ترکیه در این مورد اظهار نظری نکرده و به اتهامات عراق علیه خود پاسخی نداده اند.

بهروز گفت این پهپاد مکانی را نزدیک دیوار فرودگاه بین المللی سلیمانیه هدف قرار داد که منجر به آتش سوزی شد و نیروهای امداد آتش را خاموش کردند.

خبرنگار العالم در خصوص دلایل و جزئیات این حمله توضیح داد که هدف این حمله مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک بود که با فرماندهان نظامی آمریکا در سلیمانیه جلسه داشته و به سمت فرودگاه حرکت کرده بود، اما پهپاد ترکیه این رهبر مخالف ترکیه را مستقیم هدف قرار نداد زیرا وی همراه ژنرال های آمریکایی بود که به فرودگاه می رفتند.

تعدادی از مقامات از جمله جوباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از وقوع یک "حمله" سخن گفتند بدون اینکه به جزئیات بیشتر اشاره یا مشخص کنند چه کسی مسئول این حمله و هدف آن چه کسی بوده است.

در همین حال هفال ابوبکر، استاندار سلیمانیه «حمله هوایی» به «مکانی نزدیک حومه فرودگاه سلیمانیه» را محکوم کرد.

پربیننده ترین خبرها