یکی از مسئولان سابق از خروج عمر البشیر از زندان خبر داد

چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402 - 16:42

یکی از مقامات نظام عمر البشیر رئیس جمهور برکنار شده سودان اعلام کرد که البشیر به همراه دیگر مقامات پیشین زندان "کوبر" را ترک کردند و آن‌ها از خود محافظت خواهند کرد.

العالم - آفریقا

احمد هارون از مسئولان سابق در یک فایل صوتی گفت: به مدت 9 روز زیر سابه تبادل آتش در زندان بودیم اما بنا به درخواست مدیریت زندان کوبر به محل دیگری خارج از زندان رفتیم، و اینک مسئولیت تامین امنیتمان را خودمان به عهده گرفتیم.

وی افزود: هرزمان دستگاه قضایی کشور فعالیت خود را از سرگرفت، ما برای حضور در دادگاه آماده هستیم زیرا از بر حق بودن موضع خود اطمینان داریم.

وزارت کشور سودان، نیروهای واکنش سریع را متهم کرد که به 5 زندان یورش برده و زندانیان را آزاد کرده است.

وزارت کشور سودان تصریح کرد: نیروهای واکنش سریع همچنین به زندان کوبر یورش برده و تمامی زندانیان در ان از جمله مسئولان نظام سابق را آزاد کرده‌اند. از سوی دیگر، ارتش سودان اعلام کرد که قبل از شروع درگیری‌ها، عمر البشیر و برخی نظامیان سابق در بیمارستان "علیاء" در پایتخت تحت درمان بوده‌اند.

پیشتر "محمد حمدان دقلو" فرمانده نیروهای واکنش سریع اعلام کرده بود که به دنبال یک عملیات نظامی و تیراندازی که توسط اطلاعات نظامی سازماندهی شد، البشیر و مسئولان سابق از زندان فرار کرده‌اند و فرماندهان طرفدار او در ارتش مسئول این فرار هستند.

پربیننده ترین خبرها