تحقق دستور رئیس جمهور و سه برابر شدن میزان تولید خودرو در آمیکو / بازدید رئیس جمهور از چرمشهر تبریز

تحقق دستور رئیس جمهور و سه برابر شدن میزان تولید خودرو در آمیکو / بازدید رئیس جمهور از چرمشهر تبریز
پنج‌شنبه 18 خرداد 1402 - 09:44

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از تحقق دستور رئیس جمهور مبنی بر افزایش ظرفیت تولید در مجموعه آمیکو و سه برابر شدن میزان تولید در این مجموعه خبرداد.

العالم - ایران

به گزارش روابط عمومی این سازمان، مجید کیانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اظهار کرد: خردادماه سال ۱۴۰۱ رئیس‌جمهور در بازدید از آمیکو دستور افزایش ظرفیت تولید این مجموعه را صادر و به سازمان منطقه آزاد ارس تکلیف کردند موانع تحقق این چشم‌انداز را رفع کند تا تولید خودرو آمیکو ظرف یک سال آتی به حداقل ۲ برابر وضعیت موجود برسد. ‌

وی ادامه داد: آمار خرداد سال ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ و مقایسه‌ آن با آمار ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری بر اساس گواهی تولید صادر شده، نشان می‌دهد در بازه زمانی کمتر از یک سال این دستور محقق شده است.

کیانی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار دریافتی از این کارخانه و تعداد گواهی تولید صادر شده، آمیکو ۸۶۸ دستگاه وانت پیکاپ و ۵۵۲ دستگاه کامیون و کامیونت تولید کرده است و میزان محصولات خود را از ۴۸۵ دستگاه به ۱۴۲۰ دستگاه رسانده که حکایت از افزایش بیش از سه برابری تولید دارد.

وی احیاء خط تولید کامیون را یکی از اتفاقات مهم در این مجموعه برشمرد گفت: در راستای اجرای تحقق دستور رئیس جمهور و به‌ همت مدیران کارخانه آمیکو میزان تولید کامیون و کامیونت در این مجموعه در مدت مذکور از ۱۰۲ به ۴۵۲ دستگاه رسیده است. ‌

کیانی حل مشکل سهمیه سوخت خودروهای خط تولید، تسهیل صدور مجوزات لازم جهت تولید و کارت بازرگانی بیش از یک سال، اعمال معافیت قطعات یدکی پس از فروش شمول مالیات، کاهش بروکراسی با بررسی کارشناسی و تایید ثبت فنی سفارشات آمیکو توسط کارشناسان سازمان و رفع مشکل تاخیر حمل مواد اولیه را از جمله اقدامات حمایتی سازمان منطقه آزاد ارس از آمیکو برای افزایش ظرفیت تولید این کارخانه خواند و ابراز امیدواری کرد با تسریع در پلاک‌گذاری این روند ادامه یابد.

بازدید رئیس جمهور از چرمشهر تبریز

رئیس جمهور در نخستین روز از دور دوم سفر خود به آذربایجان شرقی از چرمشهر تبریز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و مشکلات واحدهای مستقر در این شهرک قرار گرفت.

تبریز قطب صنعت چرم ایران است و نخستین کارخانه چرم سازی مدرن ایران از سوی مرحوم صدقیانی با عنوان چرمسازی «خسروی» در حدود 95 سال قبل ایجاد شد و بعد از هفت سال این صنعت در این شهر گسترش یافت.توسعه این صنعت از محله امامیه تبریز شروع شد و سپس تا سال 1362 به خیابان سعدی گسترش یافت و تعداد کارخانه های چرم سازی در آن زمان به 42 واحد رسید.

اکنون نیز تعدادی از نمادهای کارخانه های چرم سازی در این محله ها موجود بوده ولی به دلیل مزاحمت شهری واحدهای مستقر در این محله، واحدهای تولیدی بین روستای خواجه دیزج و مایان به نام چرمشهر انتقال یافتند.

با فعالیت این واحدها در این مکان و گسترش واحدهای چرمسازی تعداد واحدهای فعال در آن به حدود 364 واحد رسیده است.این مکان تا سال 1379 به عنوان ناحیه صنعتی شناخته می شد و فاقد امکانات زیربنایی بودو در آن زمان تعداد 230 واحد چرمسازی مستقر در این مکان با مشکلات زیادی مواجه بودند.

پربیننده ترین خبرها