تقلای نتانیاهو برای دیدار با رئیس جمهور چین

تقلای نتانیاهو برای دیدار با رئیس جمهور چین
سه شنبه 6 تير 1402 - 01:57

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال رایزنی با دفتر رئیس جمهور چین برای سفر وی به این کشور است.

العالم-فلسطین اشغالی

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند در حال حاضر رایزنی‌هایی بین دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دفتر شی جین پینگ رئیس جمهور چین برای سفر نتانیاهو به پکن پس از حدود ۶ سال در حال انجام است.

مقامات ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی به تارنمای زمان اسرائیل گفتند که نتانیاهو ماه آینده به چین سفر می‌کند و هدف از این سفر ارسال این پیام به واشنگتن است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزینه‌های سیاسی دیگری نیز دارد.

این مقام‌ها افزودند که نتانیاهو منتظر دعوت کاخ سفید از او نخواهد ماند، بنابراین پس از این که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تحریم کرده است، او بر روی کانال‌های موازی کار می‌کند.

یک منبع سیاسی صهیونیستی نیز گفته که چین به تازگی در خاورمیانه به ایفای نقش پرداخته و نخست وزیر باید آنجا (چین) باشد و منافع این رژیم را نمایندگی کند.

بر اساس این گزارش، این اقدام غیرمنتظره نتانیاهو در حالی صورت می گیرد که سه هفته دیگر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی از کاخ سفید بازدید خواهد کرد که ممکن است تصویر روابط با واشنگتن را کمی متعادل کند.

نتانیاهو آخرین بار مارس ۲۰۱۷ به چین سفر کرده بود.

این در حالی است که آمریکا با دعوت نکردن از اعضای تندرو کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی جهت شرکت در مراسم روز استقلال آمریکا، بار دیگر اختلاف با جریان راست‌گرای افراطی حاکم بر این رژیم را آشکار کرد.

با وجود گذشتن چندماه از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، بایدن رئیس جمهور آمریکا سنت شکنی کرده و هنوز وی را به کاخ سفید دعوت نکرده است.

اتحادیه اروپا و آمریکا بر این باورند که رویکرد افراطی کابینه کنونی رژیم صهیونیستی موجب تقویت مقاومت فلسطین و تسریع فروپاشی این رژیم می‌شود.

۱۹ اردیبهشت ماه امسال نیز اتحادیه اروپا به خاطر حضور بن گویر به نمایندگی از کابینه رژیم صهیونیستی، سخنرانی‌های مراسم «روز اروپا» در سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد تا مانع از حضور و سخنرانی وی در این مراسم شود.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی قرار بود در مراسم «روز اروپا» شرکت کند که اروپایی‌ها اعلام کردند، علاقه‌ای به حضور وی در این آئین ندارند.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» در این باره به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا نوشته بود: بسیاری از اظهارات و عقاید بن گویر با دیدگاه‌های اتحادیه اروپا در تضاد است و این اتحادیه از نگاه سیاسی وی یا حزبش حمایت نمی‌کند.

سفیر یکی از کشورهای اروپایی نیز در گفت‌ وگو با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرده بود که ترجیح می‌دهد با بن گویر و اسموتریچ دیداری نداشته باشد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها