گزارش العالم از تازه ترین تحولات اعتراضات در فرانسه/ اوضاع بحرانی تر می شود

جمعه 9 تير 1402 - 21:34

به دنبال کشته شدن یک جوان الجزایری تبار به دست پلیس فرانسه، اوضاع در این کشور لحظه به لحظه بحرانی تر می شود.

العالم ـ اروپا

خبرنگار العالم در پاریس گفت: از همان لحظه وقوع این جنایت، درگیری هایی میان معترضان و پلیس رخ داد؛ این اعتراضات همچنان تا این لحظه ادامه دارد. بسیاری از شهرداری ها و مراکز امنیتی فرانسه اعلام کردند که به منظور مهار کردن اعتراضات درصدد اعلام منع آمد و شد از امشب ساعت 9 شب هستند.

وی افزود: تاکنون صدها خودرو آتش زده شدند و ویترین های مغازه ها تخریب گشت و تلاشهایی برای هدف گرفتن مراکز قدرت در فرانسه وجود دارد. در شهر نانتر زادگاه جوان مقتول تجمعات اعتراضی گسترده ای برگزار شده است؛ احتمال می رود تحرکات و اعتراضات امشب بسیار خشونت آمیز باشد و شهروندان معترض با پلیس درگیر خواهند شد

خبرنگار العالم ادامه داد: پلیس فرانسه به طور گسترده در خیابان های پاریس و دیگر شهرهای فرانسه مستقر شده اند. بویژه که همه ساله در این فصل تعداد زیادی از گردشگران در پاریس بسر می برد و به چنین وضعیتی در پاریس خو نگرفته اند. حال اگر مکرون و مقامات امنیتی و وزیر کشور در مهار این اعتراضات و ارائه راه حلهایی به دور از خشونت، ناکام شوتد، قطعا اوضاع فرانسه رو به وخامت خواهد گذاشت.

خبرنگار العالم تصریح کرد: به نظر می رسد که فرانسه نیاز دارد تا در برخورد خود با جوانان مهاجر بازنگری های عمیق انجام دهد. این جوانان در فرانسه به حاشیه رانده شده اند. این پرونده باید به صورت جدی گشوده شود. پرواضح است که مساله از کشته شدن یک جوان به مسائل دیگری کشیده خواهد شد همواره اوضاع از یک حادثه شروع می شود و پس از آن مطالبات دیگری مطرح می شود. در واقع در فرانسه رفتارهای غیرانسانی با این قشر صورت می گیرد. اگر دولت مکرون راه گفتگو را در پیش نگیرد قادر به مهارکردن این وضعیت نخواهد شد.

برای سومین شب متوالی پاریس و برخی شهرهای این کشور شاهد تظاهرات گسترده در اعتراض به کشته شدن یک جوان 17 ساله الجزایری تبار به ضرب گلوله پلیس شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها