عقب نشینی نیروهای اشغالگر و جشن پیروزی فلسطنیان در جنین

چهارشنبه 14 تير 1402 - 14:49

دو روز پس از تجاوز گسترده نیروهای اشغالگر اسرائیلی به شهر جنین و اردوگاه آن در کرانه باختری، ارتش رژیم صهیونیستی در بحبوحه درگیری های شدید از جمله انفجار چند خودروی نظامی صهیونیست ها، صبح امروز (چهارشنبه) عقب نشینی تدریجی را از جنین آغاز کرد.

العالم _ سرزمین های اشغالی

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در جریان این عقب نشینی، یک موشک به سمت قبرستان محله شرقی اردوگاه جنین شلیک کرد که چند زخمی برجای گذاشت. ارتش رژیم اشغالگر پیش از عقب نشینی از شهر جنین اعتراف کرد که یکی از سربازانش کشته شده است.

بلافاصله پس از آغاز عقب نشینی صهیونیست ها، هزاران فلسطینی ساکن اردوگاه جنین گرد هم آمدند و پیروزی مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر اسرائیلی را جشن گرفتند. فلسطینی ها در ورودی اردوگاه، پرچم پیروزی برافراشتند و با سر دادن شعارهای پیروزی، از همه گروه های مقاومت برای استواری و رویارویی با نیروهای اشغالگر تشکر کردند.

در همین ارتباط، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که جنین درس سختی به اسرائیل داد و خسارات زیادی به آن تحمیل کرد. وی افزود: همه گزینه ها برای حمایت از جنین روی میز است.

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز گفت: مردم فلسطین در جنین به پیروزی بزرگی دست یافتند و با اتحاد و اعلام همبستگی با مجاهدان مقاومت ثابت کردند که می توانند در همه رویارویی ها دشمن را شکست دهند.

گردان های القسام وابسته به حماس در بیانیه ای اعلام کرد که استواری اردوگاه جنین نقشه های اشغالگران را خنثی کرد و خیابان ها و کوچه های آن را به آتشی تبدیل کرد که نظامیان صهیونیست و خودروهای آنان را سوزاند و روزهای آینده ثابت خواهد کرد که دشمن دچار اشتباه محاسباتی شده و اینکه جنین و دیگر شهرهای کرانه باختری مستحکم تر خواهند شد و این نقطه شروعی برای وارد کردن خسارات بیشتر به دشمن خواهد بود.

گردان های قدس وابسته به جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که گردان جنین و مقاومت فلسطین، شگفت انگیزترین حماسه های قهرمانانه را به ثبت رساندند و خسارت سنگینی در همه سطوح به دشمن وارد کردند.

پربیننده ترین خبرها