عطوان: تل آویو آمار تلفات خود را سانسور می‌کند

عطوان: تل آویو آمار تلفات خود را سانسور می‌کند
چهارشنبه 14 تير 1402 - 12:53

سردبیر روزنامه «رای الیوم» با اشاره به تکرار شکست رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت مردم فلسطین نوشت: تل آویو سانسور شدیدی بر رسانه ها درخصوص آمار تلفات خود دارد و تعداد واقعی را اعلام نمی‌کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

«عبدالباری عطوان» در سرمقاله ای با پرداختن به ابعاد مختلف شکست اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به جنین نوشت: مقاومت در جنین پیروز شد. این درس عبرت را نمی توان به زبان آمار گفت، عملیات ضد صهیونیستی در قلب تل آویو، نخستین واکنش فلسطینی ها به تجاوز و پاکسازی قومیتی است که اسرائیل علیه فلسطینیان انجام می دهد.

در بخشی از سرمقاله سردبیر روزنامه «رای الیوم» آمده است: «تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی اسرائیل برای اینکه برای پایان دادن به عملیات ارتش در جنین مقدمه چینی کند، با بدترین انواع دروغ و ارائه اطلاعات نادرست، مدعی می شود که به تحقق همه اهداف از پیش تعیین شده رسیده اند. او دروغ می گوید، چون هدف اصلی و اساسی آنها، نابود کردن مقاومت در اردوگاه جنین است و این البته تحقق نیافته و هرگز نیز تحقق نخواهد یافت، زیرا تا وقتی که اشغالگران حضور داشته باشند، ملت فلسطین در برابر آنها دست به مقاومت می زند و آماده تقدیم جان و انواع هزینه های دیگر است.

عطوان افزود: شیرمردان مقاومت در جنین، در برابر بیش از ۱۵۰ تانک و زره پوش رژیم صهیونیستی ایستادند، چهار پهپاد را سرنگون کردند و خود نیز بیش از ۱۰ شهید و ۱۰۰ مجروح دادند، اما خسارتی که ارتش اسرائیل و نیروی زرهی آن با پشتیبانی پهپاد و بالگرد به خود دید، ده ها برابر بیشتر است،درباره آمار کشته و زخمی های دشمن چیزی نمی گوییم، چون می دانیم آنها نظارت نظامی شدیدی بر رسانه ها اعمال می کنند تا آمار تلفات خود را پوشیده نگهدارند، اما به خسارت روحی و روانی سنگین آنها بخصوص در میان شهرک نشینان اشاره می کنیم که فکر می کردند، ملت فلسطین دیگر تسلیم شده و مثل برخی مسوولانش دنبال معامله آرامش در برابر آرامش است اما دیدند که چنین نیست.

سردبیر «رای الیوم» ادامه داد: فلسطینی ها به دادن این هزینه ها عادت کرده اند چرا که ملتی قوی هستند و هر چیز مادی را که از دست بدهند، جایگزین می کنند و در این راه حتی حاضر به شهید شدن هستند و می دانند که برادرانشان راهشان را ادامه می دهند اما طرف مقابل عادت به دادن هزینه ندارد.

وی اضافه کرد: مقاومت مردم فلسطین فقط محدود به جنین نیست، بلکه شیرمردان فلسطین نه تنها جنین را پایتخت مقاومت و کرامت و شرافت قرار داده اند، بلکه در همه شهرها و روستاهای کرانه باختری چنین کرده اند و این حملات اینجا و آنجای رژیم صهیونیستی حتی با تانک و زره پوش و حملات هوایی نمی تواند بر این مقاومت چیره شود، مقاومت فلسطین یک انقلاب دایمی علیه اشغالگر نژادپرست و فاشیست مسلک است که تا آن را از ریشه درنیاورد، آرام نخواهد گرفت.

عطوان در بخش دیگری از سرمقاله خود با زبان کنایه، به مواضع آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین چنین نقد وارد می کند: با تشکر از دولت آمریکا برای ابراز «ناراحتی» خود از اقدام ساکنان اردوگاه جنین در محافظت از حقوق بشر و حفظ جان ساکنان بی گناه و غیرمسلح این اردوگاه و همچنین با تشکر از تشکیلات خودگردان فلسطین، رئیسش و ژنرال ها و نیروهای امنیتی اش ( حدود ۶۰ هزار نفر) که مواضع مستحکمی در مقابله با تجاوز به اردوگاه جنین گرفتند و در کنار مردم ایستادند و در مقابله با تانک ها و خودروهای زرهی اسرائیل، از تقدیم دهها شهید نیز دریغ نکردند.

وی از جنین بعنوان زایشگاه مقاومت یاد کرد و نوشت: همان رحم های فلسطینی که "لانه شیر" را به دنیا آوردند و گردان های قسام، الاقصی، نابلس و قدس را زاییدند، همچنان در حال زایمان مولودهای تازه ای هستند و مقاومت ادامه دارد و پیروزی نزدیک است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم اسرائیل بعد از دو روز یورش به جنین و وقوع عملیات استشهادی در شهر تل آویو که منجر به زخمی شدن ۱۰ صهیونیست شد و پاسخ تلافی‌جویانه مقاومت غزه به این یورش، اعلام کرد که یورش به جنین به پایان رسیده است.

در همین حال از بامداد امروز چهارشنبه که اهالی اردوگاه و شهر جنین در کرانه باختری خروج نظامیان صهیونیست از اردوگاه جنین را مشاهده کردند، شروع به خوشحالی و پایکوبی در این شهر کردند.

اهالی این منطقه به‌ویژه جوانان از ساعات بامدادی امروز به خیابان‌ها آمده و علیه اشغالگران شعار دادند و بر حمایت از مقاومت مسلحانه و بر آرمان فلسطین تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها