سرنگونی یک موشک بالستیک بر فراز کریمه

سرنگونی یک موشک بالستیک بر فراز کریمه
يکشنبه 18 تير 1402 - 19:09

فرماندار شبه جزیره کریمه از سرنگون کردن یک تیر موشک بر فراز این جزیره توسط پدافند روسیه خبر داد.

العالم - اروپا

فرماندار شبه جزیره کریمه از سرنگون کردن یک موشک بر فراز این جزیره توسط پدافند مستقر در منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «سرگئی آکسیونوف» فرماندار کریمه مستقر در روسیه گفت: «سامانه های پدافند هوایی روسیه یک موشک کروز را نزدیک شهر "کرچ" سرنگون کردند.

وی بدون اشاره به اینکه این موشک از کجا پرتاب شده است، افزود: «این حادثه خسارت یا تلفات جانی نداشت.»

«واسیلی گلوبف» فرماندار شهر «روستوف» نیز گفت :«پدافند هوایی یک موشک اوکراینی را بر فراز منطقه روستوف روسیه سرنگون کرد.»

کریمه، محل استقرار چندین پایگاه هوایی و مقر ناوگان دریای سیاه، از زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، بارها هدف هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین قرار گرفته است.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید ارتش اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

پیش از این، کی‌یف در خصوص بازپس‌گیری کریمه تاکید کرده بود که نیازمند دستکم ۴۸ فروند جنگنده «اف-۱۶» است تا بتواند به مرزهای خود در سال ۱۹۹۱ (بازپس‌گیری تمام مناطق تحت سیطره روسیه از جمله شبه‌جزیره کریمه) برسد.

چندی قبل نیز فرمانده کریمه از شکست حمله پهپادی اوکراین به این جزیره خبر داد.

به گزارش فارس، «سپهبد ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه در نشست خبری گفت که نیروهای پدافند هوایی روسیه یک جنگنده سوخو-۲۷ اوکراین را در «جمهوری دونتسک» سرنگون کردند.

به گفته سپهبد کوناشنکوف، ۶ تیر موشک «هایمارس» اوکراین نیز در ۲۴ ساعت گذشته رهگیری شدند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۱۷ پهپاد اوکراینی را در مناطق نزدیک به لوهانسک و دونتسک سرنگون کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها