صهیونیست ها به رغم اختلافات داخلی، در برابر فلسطینی ها و اعراب متحد هستند

پنج‌شنبه 29 تير 1402 - 13:58

یک پژوهشگر سیاسی عرب، گفت: به رغم اعتراضات و اختلافات موجود در رژیم صهیونیستی، اما آنها علیه فلسطینی ها و اعراب متحد هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

«ماجد نعمه» پژوهشگر سیاسی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: آنچه در رژیم صهیونیستی در جریان است، یک شکاف اجتماعی در میان خود یهودیان است، اما آنها علیه فلسطینی ها و اعراب متحد هستند.

نعمه تاکید کرد: آمریکا کارت‌های متعددی برای اعمال فشار قوی بر رژیم صهیونیستی در دست دارد. بنابراین این احتمال وجود دارد که توافق های کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی زیر پا گذاشته شده و انتخابات جدید برگزار شود.

وی تصریح کرد: در این که یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی به ویژه آنهایی که از اروپای غربی و آمریکا آمده اند، خود را دموکرات و نماینده برخی ارزش ها می دانند، شکی نیست. آنها می بینند در حال حاضر ایالات متحده یا همان زادگاهشان دیگر به آنها خدمت نمی کند و حتی در بین یهودیان دیاسپورا (جوامع دور از وطن) نیز اختلاف وجود دارد.

پژوهشگر سیاسی عرب افزود: نتانیاهو برخلاف میل خود و به ناچار این کابینه ائتلافی شکننده و تندرو را تشکیل داد، چون فقط می خواست با استفاده از مصونیت سیاسی خود را از زندان نجات دهد در حالی که پیگردهای جدی علیه او وجود دارد. از این رو در صدد اصلاحات قضایی و وضع قانونی است که به کنست نسبت به دیوان عالی و قوه قضائیه اولویت و برتری می دهد.

ماجد نعمه با تاکید بر اینکه آمریکا امکان متلاشی کردن کابینه نتانیاهو را از درون دارد، تصریح کرد: کابینه ائتلافی نتانیاهو متحد و یکدست نیست، حتی اگر راست افراطی نژادپرست بتواند تصمیمات خود را تحمیل کند، اما به دلیل قانون انتخابات «اسرائیل»، که اجازه ظهور اکثریتی را نمی دهد کابینه این رژیم به سختی می تواند تصمیمات دشوار را اتخاذ کند و نه تنها نتانیاهو بلکه هیچ کابینه اسرائیلی نمی تواند آن را اجرا کند.

پربیننده ترین خبرها