تهدید به عصر حجری حزب الله؛ تل آویو درمحاصره مرگبار 250 هزار موشک و ده ها فروند پهپاد

تهدید به عصر حجری حزب الله؛ تل آویو درمحاصره مرگبار 250 هزار موشک و ده ها فروند پهپاد
چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 11:56

کاملا طبیعی است که تهدید سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی – که این رژیم را به بازگرداندن به عصر حجر و نابودی کامل آن در صورت هر گونه حمله به لبنان تهدید کرده بود – تبدیل به تیتر اول رسانه های این رژیم اعم از تلوزیون، روزنامه، سایت ها و شبکه های اجتماعی شود.

العالم - لبنان

عبدالباری عطوان سردبیر نشریه رای الیوم با انتشار سرمقاله ای به تحلیل سخنان روز دوشنبه (23 مردادماه) سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالروز پیروزی در جنگ ۳۳ روزه پرداخت و علاوه بر اشاره به پاسخ مستقیم وی به تهدیدات رژیم صهیونیستی نوشت: معتقدیم نحوه برخورد حکیمانه و عاقلانه سید حسن نصرالله با حوادث داخلی لبنان به خصوص واژگونی کامیون متعلق به حزب الله در منطقه الکحاله پیامی قوی برای همه لبنانی ها بود با این مضمون که این کشور هرگز در دام تحریکات عناصر خارجی به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی نخواهد افتاد و اسیر جنگ های داخلی چندین ساله ای که به ویرانی لبنان منتهی می شوند، نخواهد شد.

درست است که تهدیدات یواو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بازگرداندن لبنان به عصر حجر در صورت تحریک جبهه شمالی این رژیم، سید حسن نصرالله را برآشفت و واکنش تند و مستقیم او را به دنبال داشت، اما با توجه به ضعف ارتش رژیم اشغالگر و قدرت گرفتن محور مقاومت، این رژیم تا کنون گزینه ای جز پرهیز از رویارویی مستقیم با حزب الله و پناه بردن به جنگ نیابتی نداشته و این گونه بود که برخی نیروهای لبنانی حادثه الکحاله را دستاویز قرار دادند تا به حزب الله چنگ و دندان نشان دهند. به همین دلیل بود که سید حسن نصر الله در تازه ترین سخنرانی خود به طور عمده به این حادثه پرداخت و هشدار داد که در صورت بروز جنگ داخلی همه گروه ها و طرف ها حتی طرف قوی تر – یعنی حزب الله-شکست می خورند.

اشاره سید حسن نصرالله به حصول پیشرفت در گفتگوهای جاری با جریان ملی آزاد و رئیس آن، جبران باسیل و تمجید وی از نقش سازنده میشل عون - که از جامعه مسیحیان لبنان خواسته بود برای جلوگیری از فتنه داخلی، از درگیر شدن در ماجرای الکحاله خودداری کنند،- بیانگر اشراف وی بر اوضاع داخلی لبنان و هشیاری او در قبال فتنه هایی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه لبنان تدارک دیده اند.

این درجه از درایت و اندیشمندی در سخنان سید حسن نصرالله، تنها یک چشمه از نگرش عمیق و دقیق او نسبت به تحولات احتمالی در منطقه است؛ بارزترین بخش از این تحولات، از سرگیری تحرکات شتابنده اخیر آمریکا علیه لبنان و سوریه - با استفاده از عنصر داعش - شامل حمله به پایگاه ارتش سوریه و نیروهای عراقی مستقر در مرز سوریه و عراق و چنبره بر ذخایر نفت، گاز، غلات و نیز بستن مسیر خشکی بین بغداد، تهران، دمشق و بیروت برای جلوگیری از رسیدن کمک های نظامی به مقاومت لبنان است.

در چند روز گذشته خبرهای نسبتا صحیحی منتشر شده اند دال بر اینکه آمریکا در تلاش است برای انحراف افکار عمومی از شکست های خود در اوکراین، روسیه و نیروها و پایگاه های این کشور در سوریه را تحت فشار قرار دهد و با تسلط بر حریم هوایی لبنان و سوریه و بستن راه خشکی بین ایران و سوریه که از عراق می گذرد، و با ارسال چند فروند هواپیمای پیشرفته سی 130 به منطقه، مقدمات لازم برای حمله سه گانه به لبنان، غزه و سوریه را فراهم کند. در این حمله ها نقش اصلی بر عهده رژیم صهیونیستی و پایگاه های آمریکا در خلیج فارس خواهد بود.

آنچه که این سناریو را تقویت می کند، سردی روابط بین سوریه و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و توقف روند عادی سازی روابط بین دو طرف است. سید حسن نصرالله در سخنان اخیر خود اصرار داشت که حتما به این تحولات اشاره کند همچنین اشاره ای هم به بیانیه ریاست جمهوری سوریه داشت که آمریکا را به دخالت در فاجعه حمله به اتوبوس های حامل سربازان سوری در اطراف دیر الزور و شهادت 26 تن از این سربازان و مجروح شدن ده ها تن در این فاجعه، متهم کرده است.

اما در خصوص مواضع دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به تهدیدهای رژیم صهیونیستی، لازم به ذکر است که سیدحسن نصرالله وقتی اعلام می کند که موشک ها و پهپادهای مقاومت می توانند "اسرائیل" را به عصر حجر و حتی قبل از آن به نیستی مطلق برگردانند، اصلا گزاف نگفته است. زیرا حزب الله در این نبرد تنها نخواهد بود و دیگر بازوهای مقاومت از غزه، صنعا، بغداد، سوریه و ایران هم به آن خواهند پیوست و این بدان معناست که همه اعضای محور مقاومت این طرح را در دستور کار دارند و همگی در این جنگ شرکت خواهند کرد و به این ترتیب مشخص می شود که دبیرکل حزب الله کاملا درست و جدی صحبت کرده است.

در همین زمینه اسحاق بریک، ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی به یکی از شبکه های این رژیم گفته است که رژیم صهیونیستی در حال حاضر در محاصره یک کمربند مرگباری از 250 هزار موشک است و در همان روزهای نخستین جنگ، آماج روزانه بیش از 3500 موشک خواهد شد و ده ها فروند پهپاد اغلب زیرساخت های این رژیم را هدف قرار خواهد داد و زندگی را در آنجا به طور کامل مختل خواهد کرد.

چیزی که از قلم این ژنرال افتاد این است که آن همه گنبد آهنین و سامانه های پاتریوت در جهان نمی توانند حتی یک چهارم این موشک ها را رهگیری کنند و اغلب این موشک ها به هدف خواهند خورد.

در این بین، لبخند توأم با اعتماد به نفس سید حسن نصرالله در سخنرانی روز دوشنبه (23 مردادماه) به مناسبت هفدهمین سالروز پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ بیانگر نوعی اعتماد به نفس است و صهیونیست ها را در قبال نتایج هر گونه رویارویی دچار هراس خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها