بیانیه نتانیاهو و گالانت بعد از حمله به هالوی

بیانیه نتانیاهو و گالانت بعد از حمله به هالوی
چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 12:33

بعد از حمله لفظی «بنیامین نتانیاهو» به «هرتزی هالوی»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ کابینه او، در بیانیه مشترکی مدعی حمایت از رئیس ستاد مشترک ارتش و افسران او شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

بعد از درگیری‌های لفظی بین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و مقامات نظامی تل‌آویو از جمله «هرتزی هالوی»، رئیس ستادکل ارتش، نتانیاهو و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم شب گذشته (سه‌شنبه، ۱۵اگوست) بیانیه مشترک صادر کردند.

براساس گزارش شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، نتانیاهو و گالانت در این بیانیه اعلام کردند: نتانیاهو و گالانت از نزدیک با یکدیگر همکاری می‌کنند و از رئیس ستاد ارتش و افسران آن برای تضمین امنیت کشور و شهروندانش حمایت کامل می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «نخست‌وزیر و وزیر دفاع هرگونه حمله علیه مقامات امنیتی را رد و از فرماندهان ارتش و سربازانی که شبانه روز برای امنیت اسرائیل تلاش می‌کنند، حمایت به عمل می‌آورد».

شبکه آی‌۲۴ در ادامه این گزارش می‌نویسد: «دیوید امسالم» از اعضای اصلی حزب لیکود و متحدان نتانیاهو در مصاحبه با رادیو ارتش درباره [دلایل صدور این بیانیه] تصریح کرد که در ارتش اسرائیل شورشی وجود دارد؛ و در هر چنین ارتشی عادی است که مقامات به شورشیان اهمیت می‌دهند.. باید نگران شورشیان ارتش اسرائیل بود»

به گزارش فارس، شب یکشنبه ۱۳آگوست بود که رسانه‌های صهیونیستی، اعلام کردند نتانیاهو که در تعطیلات به سر می‌برد، هالوی رئیس ستاد ارتش را به یک نشست فوری در منطقه الکریاه احضار کرد. همراه «آهارون هالیوا»، رئیس بخش اطلاعات نظامی «امان» و «عودید باسیوک»، رئیس بخش عملیات نظامی ارتش هم فراخوانده شدند.

پایگاه خبری «واللا» در این باره گزارش داد که این احضار با توجه به افزایش صحبت‌ها درباره کاهش آمادگی ارتش اسرائیل برای جنگ به دلیل گسترده‌شدن امتناع شهرک‌نشینان از داوطلب شدن برای خدمت، استعفای افسران و امتناع از خدمت نظامیان صورت گرفت.

بعد از آن، رسانه‌های صهیونیستی گزارش‌هایی از اختلاف‌نظرات بین سیاسیون تل‌آویو و مقامات نظامی آن درباره وضعیت ارتش منتشر کرده و نوشتند: پس از مخالفت برخی مقامات نظامی اسرائیل از سانسور وضعیت واقعی نظامیان، نتانیاهو در تنش لفظی بی‌سابقه‌ای هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم را مورد حمله قرار داده و او را «ناموفق‌ترین» فرد در این جایگاه توصیف کرده است.

پربیننده ترین خبرها