روزنامه عکاظ: دادستانی کل عربستان، ۲۴ ساعته فضای مجازی را رصد می‌کند

روزنامه عکاظ: دادستانی کل عربستان، ۲۴ ساعته فضای مجازی را رصد می‌کند
يکشنبه 29 مرداد 1402 - 12:07

روزنامه عکاظ عربستان نوشت که مرکز رصد دادستانی کل عربستان، ۲۴ ساعته فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را برای اطمینان از قانونی بودن آنچه در این فضا منتشر می شود، رصد می کند.

العالم - عربستان سعودی

روزنامه عکاظ عربستان به نقل از مرکز رصد دادستانی کل این کشور نوشت: این نظارت شامل هرگونه جرم در فضای مجازی می شود که از طریق یک تیم فنی با تعیین تاریخ و مکان و میزان مجازات قانونی آن رصد شده و مشخص خواهد شد که آیا این جرم مستلزم صدور دستور بازداشت یا احضار است یا خیر؟

مرکز نظارت بر فضای مجازی عربستان اعلام کرده که این اقدام در جهت حفاظت از فضای مجازی و صیانت از حقوق کاربران و حفاظت از منافع عامه، اخلاق عمومی و مقابله با قانون شکنان می باشد.

بنابر این گزارش، از جمله تخلفات اعلام شده در برنامه تیک تاک، درخواست مالی نامشروع تحت عنوان حمایت و هدایا است. و در برخی موارد نیز، اخبار نادرست و شایعه در فضای مجازی منتشر می شود که هیچ مبنای حقیقی و اطلاعات موثق ندارد و یا به حریم خصوصی افراد تعرض می شود.

روزنامه عکاظ می افزاید، انتشار مقاطع صوتی و عبارت‌های خلاف اخلاق عمومی و اهانت به دیگران با هدف کسب شهرت، جرم اطلاعاتی به شمار می رود و هر آنکه خبر یا بیانیه یا شایعه ای را با هدف انجام جرم تروریستی منتشر کند نیز مجازات خواهد شد.

در عربستان، آسیب به نظم عمومی، ارزش های دینی، اخلاق عمومی، حریم خصوصی افراد، تجاوز جنسی، اقدامات برخلاف شریعت اسلامی و اخلال در امنیت عمومی نیز جرم است.

پربیننده ترین خبرها