گزارش العالم؛ 60 درصد از گردشگران عرب سفر خود به ترکیه را لغو کردند

دوشنبه 30 مرداد 1402 - 23:10

به دنبال انتشار اخباری درباره رواج نژادپرستی و خشونت علیه عربها، پناهندگان و مهاجران در ترکیه، تعداد زیادی از گردشگران عرب سفر خود به این کشور را لغو کردند.

العالم ـ ترکیه

به گزارش خبرنگار العالم در ترکیه،‌ وبسایت “TR99” تاکید کرد که حدودا 60 درصد از گردشگران عرب در پی انتشار اخباری درباره نژادپرستی و خشونت علیه عربها و مهاجران در ترکیه، سفر خود به این کشور را لغو کردند.

"مصطفی جواد" روزنامه نگار عراقی مقیم ترکیه به خبرنگار العالم گفت: حمله ای شدید علیه عربها و خارجی های مقیم ترکیه بویژه در شهر استانبول صورت می گیرد. به نظر می رسد که این حملات سازمان یافته باشند. همچنین برخی اخبار درز یافته در رسانه های ترکیه حاکی است که برخی شبکه ها با برخورداری از حمایت مالی وسیع، اقدام به نفرت پراکنی علیه عربها و خارجی ها می کنند.
ناظران می گویند که درخواست ها برای اخراج پناهندگان افزایش یافته است؛ شهروندان ترکیه پناهندگان را مسئول بحران های اقتصادی کشورشان می دانند و این علاوه بر برخی اخبار گمراه کننده است که بر شدت اظهارات نژادپرستانه افزوده است.

بر اثر وقوع حوادث نژادپرستانه در ترکیه به نظر می رسد علاوه بر مهاجران، بخش هایی مانند املاک و مستغلات و گردشگری نیز آسیب ببینند. دو بخشی که واقعا منبع درآمد مهمی برای ترکیه به شمار می رود. انتشار فیلم ها و تصاویری از حملات دسته جمعی و اظهارات نژادپرستانه سبب شده است تا این دو بخش دچار رکود شوند.

"محمد شهید زاده" مالک یک شرکت گردشگری در استانبول به خبرنگار العالم گفت: عرصه گردشگری در ترکیه بر اثر این اظهارات و حوادث ایجاد شده، تقریبا بیش از 65 درصد آسیب دیده است. بسیاری از عربها که هر سال به ترکیه سفر می کردند، امروز شاهد لغو سفرهای آنان هستیم. اظهارات نژادپرستانه علیه عربها تاثیری منفی بر گردشگری عربها در ترکیه گذاشته است.

ناظران می گویند که این حوادث نه تنها بر پناهندگان و مهاجران تاثیر گذاشته است بلکه کل ترکیه را به عنوان یک کشور توریستی تحت تاثیر قرار داده و به رکود اقتصادی در آن منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها