در گفت وگو با العالم؛

کارشناس عرب: خسارت دیدگان از تروریسم اقتصادی آمریکا به بریکس ملحق می شوند

پنج‌شنبه 2 شهريور 1402 - 14:51

یک استاد دانشگاه و کارشناس عرب مسایل سیاسی گفت: سازمان بریکس رودروی غرب که بر کشورها سلطه اقتصادی و سیاسی دارد، ایستاده است و هر کسی که از سیاست های اقتصادی آمریکا و تروریسم اقتصادی این کشور متضرر شده است، طبیعتا به بریکس ملحق می شود.

العالم – لبنان

«محمد مرتضی» درگفتگوی اختصاصی با برنامه «مع الحدث» شبکه خبری العالم اظهار داشت: واضح است که جهان به سرعت درحال تغییر و تحول است و نشانه مهم این تغییر عمده، وجود قدرت های فعال اقتصادی و سیاسی در جهان است که همواره تحت تاثیر سیاست های تحریمی آمریکا بوده اند و درحال حاضر هر کشوری که می تواند نقش فعالی را ایفا کند، باید در ساختار نظم جهانی تغییر ایجاد کند.

وی با بیان اینکه آمریکا مکررل اشتباهاتی را مرتکب شده است، گفت: بریکس در این چارچوب قرار می گیرد زیرا که برخی از کشورها هستند که در جهان دارای جایگاه اقتصادی و سیاسی هستند که احساس می کنند تعامل به آنان به شیوه ای است که برای تضعیف آن ها تلاش می شود و موانعی برای رشد و پیشرفت آنان قرار داده می شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: هر کسی که از سیاست های اقتصادی آمریکا و تروریسم اقتصادی این کشور متضرر شده است، طبیعتا به قطار بریکس می پیوندند.

این شخصیت دانشگاهی لبنانی اظهار داشت: بریکس از لحاظ سیاسی و اقتصادی به صراحت اعلام کرده است که درصدد اتخاذ تدابیری برای مقابله با سلطه دلار و ارز و اقتصاد غرب است.

وی تاکید کرد: بریکس نمی خواهد خود را از لحاظ تمدنی در مقابله با غرب قرار دهد، بلکه می خواهد با سلطه سیاسی و اقتصادی غرب مقابله کند.

پربیننده ترین خبرها