پشت پرده کمک خواهی "اسرائیل" از سازمان ملل

پشت پرده کمک خواهی
چهارشنبه 8 شهريور 1402 - 14:37

کارشناسان و ناظران می گویند اینکه رژیم صهیونیستی برای کاهش شدت تنش در مرزهای لبنان، دست به دامان سازمان ملل می شود، اتفاق مهمی از نظر موازنه قدرت و حوادث پیش رو به شمار می رود.

العالم - نظرکده

میخاییل عوض، نویسنده و تحلیلگر سیاسی می گوید موازنه قوا در منطقه به قدری مختل شده است که "اسرائیل" از بیم حزب الله لبنان، دست به دامان سازمان ملل می شود.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه از انتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل خواسته بود برای متوقف کردن تنش در مرز لبنان، دخالت کند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرده است که فرماندهان ارتش و سران سابق و کنونی دستگاه های رژیم صهیونیستی از مدتها پیش به مقامات این رژیم هشدار داده اند که یارای مقابله با حزب الله را در منطقه شمالی ندارند.

میخاییل عوض تصریح کرده است که سران این رژیم به خوبی دریافته اند که حزب الله و مقاومت – همانطور که سید حسن نصر الله وعده داده است – آماده انتقال از دفاع به حمله هستند.

این کارشناس با اشاره به برخی تحرکات مقاومت از جمله رزمایش الریحان و طرح شعار "سنعبر" و عملیات های الرضوان و الجلیل و سپس خیمه زنی در مزارع اشغالی شبعا تأکید می کند که فرماندهان اسرائیلی، مانع هر گونه تحرک مقامات این رژیم برای مقابله با خیمه حزب الله شده اند چون می دانند که هر گونه حرکتی به طور قطع انگیزه ای به حزب الله برای حمله به رژیم صهیونیستی می دهد.

این کارشناس سیاسی همچنین تصریح کرده است که عرب ها وقتی از رژیم اشغالگر شکست می خوردند یا ناامید می شدند، دست به دامان شورای امنیت می شدند اما حزب الله همه موازین قدرت را به هم زده و امروزه و این بار، این "اسرائیل" است که از بیم حزب الله، دست به دامان سازمان ملل شده است.

اشرف عکه، کارشناس روابط بین الملل هم پیش بینی کرده است که نتانیاهو ممکن است برای فرار از بن بست موجود داخلی این رژیم، در منطقه جنگ به راه بیندازد.

این کارشناس خاطرنشان می کند که نتانیاهو و کابینه افراطی اش برای فرار از بحران کنونی داخل این رژیم، بدشان نمی آید جنگ فراگیر و تمام عیاری در منطقه به راه بیندازند.

وی تصریح می کند که نتانیاهو چنانچه کابینه اش در داخل با بن بست رو به رو شود، منطقه را به میدان جنگ تبدیل خواهد کرد.

عکه می گوید تماس یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با سازمان ملل در واقع ترفندی است برای آماده کردن افکار عمومی رژیم صهیونیستی و افکار عمومی جهانی برای جنگی که این رژیم قصد دارد در منطقه به راه بیندازد.

این کارشناس با تشریح شرایطی که کابینه نتانیاهو را به سمت این تصمیم سوق می دهد، می گوید: این رژیم از نظر امنیتی شرایط دشوار و پیچیده ای را در کرانه باختری و غزه تجربه می کند و از سوی دیگر با تهدیدات حزب الله هم به عنوان یک قدرت برتر رو به روست. از این گذشته قدرت محور مقاومت هم رو به افزایش است. قدرت و نفوذ ایران در سطح منطقه هم با توجه به امضای توافقنامه مبادله اسرا با آمریکا و دست یابی به دارایی های بلوکه شده اش، افزایش یافته است. از اینها گذشته ایران با چند حرکت دیپلماتیک، به چندین ائتلاف منطقه ای و بین المللی پیوست و مشکلات خود را با کشورهای منطقه به صفر رساند و همین موضوعات باعث آشفتگی و سردرگمی سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی شده است.

پربیننده ترین خبرها