سراسیمگی آمریکا برای کاستن تنش بین رژیم صهیونیستی و حزب الله

سراسیمگی آمریکا برای کاستن تنش بین رژیم صهیونیستی و حزب الله
چهارشنبه 8 شهريور 1402 - 19:44

این روزها اخباری را می شنویم که دو یا سه دهه قبل هیچکس حتی تصورش را هم نمی کرد، شنیده می شود که آمریکا مقامات ارشد خود را به لبنان فرستاده تا تنش بین حزب الله و رژیم صهیونیستی را کاهش دهند و همزمان رژیم صهیونیستی از سازمان ملل متحد برای توقف تنش در مرزهای لبنان کمک می خواهد.

العالم – کشکول

چه اتفاقی در منطقه افتاده که همه چیز دگرگون شده است؟ چه کسی تصور می کرد آمریکا با تمام توان برای جلوگیری از درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی بکوشد؟ آیا آمریکا برای لبنانی ها نگران است یا برای رژیم صهیونیستی؟ آیا همین آمریکا نبود که در تمام جنگ های رژیم صهیونیستی علیه لبنان حامی تل آویو بود و حتی بر ادامه جنگ تا حذف حزب‌الله پافشاری می ‌کرد؟

وب سایت آمریکایی اکسیوس فاش کرد که آمریکا در تلاش است تا تنش های فزاینده بین رژیم صهیونیستی و حزب الله را کاهش دهد.

این وب سایت به نقل از منابع آمریکایی و اسرائیلی نوشت که عاموس هوکشتاین، مشاور ارشد بایدن رئیس جمهور آمریکا در امور انرژی و زیرساخت ها، چهارشنبه برای گفتگو با مقامات ارشد لبنان وارد بیروت، پایتخت این کشور می شود.

این وب سایت به نقل از یک منبع آمریکایی مطلع ادامه داد که هوکشتاین برای کاهش تنش در مرز تلاش خواهد کرد.

شایان ذکر است که برت مک گورک، مشاور ارشد بایدن در امور خاورمیانه و باربارا لیو، دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، نیز دیروز سه شنبه در نیویورک با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفت و گو کردند.

به گفته منابع اسرائیلی، در این دیدار درباره تنش در مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی بحث و تبادل نظر شد.

نکته مهم آن است که یک روز قبل از آن، گالانت از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار مداخله این سازمان برای توقف تنش در مرز با لبنان شده بود.

واضح است که وقتی منابع آمریکایی فاش می‌کنند که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای جلوگیری از درگیری است، این بدان معناست که آمریکا برای آینده رژیم صهیونیستی از هر نوع جنگ آتی با حزب‌الله نگران است زیرا مقاومت در قوی ترین شرایط است و رژیم صهیونیستی در ضعیف ترین وضعیت خود قرار دارد وگرنه آمریکا به این شکل آشکار در مساله دخالت نمی کرد.

نکته خنده دار آن است که برخی از رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که کابینه امنیتی و سیاسی رژیم اوایل ماه آینده جلسه ای برگزار خواهد کرد تا درباره سناریوهای جنگ همه جانبه در بیش از یک جبهه بحث و تبادل نظر کند.

این خبر خنده دار رسانه های رژیم صهیونیستی را قانع نکرد به طوری که نتانیاهو را به باد تمسخر گرفتند و از او خواستند دست از شیطنت هایش بردارد چرا که این سخنان دیگر کسی را نمی ترساند. به این دلیل که لبنان امروز در عصر سید حسن نصرالله قرار دارد، عصر پیروزی های بزرگ که در آن انتقام خون تمام قربانیان این رژیم غاصب، اعم از لبنانی، فلسطینی و مسلمانان و اعراب گرفته می شود.

پربیننده ترین خبرها