شبکه العالم همراه با مراسم باشکوه اربعین حسینی در کربلای معلی

شبکه العالم همراه با مراسم باشکوه اربعین حسینی در کربلای معلی
شنبه 18 شهريور 1402 - 11:51

مراسم با شکوه اربعین امام حسین (ع) امسال در حالی برگزار شد که شبکه العالم به زوایای جدید از این رویدا عظیم بین المللی پرداخت. پوشش ویژه کنفرانس ندا الاقصی و حضور قابل توجه و معنا دار اتباع فلسطین، اندیشمندان و فعلان این حوزه در این مراسم از جمله این موارد است.

العالمایران ـ فرهنگی

شبکه خبری بین‌المللی العالم از ابتدای ماه صفر تا 20 این ماه و همزمان با برگزاری مراسم پرشکوه اربعین، بخش‌های مختلف خبری خود را به خبرهای مربوط به این مراسم بزرگ معنوی اختصاص داد.

خبرنگاران متعدد العالم با حضور در مرزهای ایران و عراق، مسیر نجف تا کربلا و همچنین در صحن کربلای معلی به صورت لحظه به لحظه آخرین تحولات و حال‌وهوای زوار را به نمایش گذاشتند و تلاش کردند شکوه عظمت این مراسم معنوی را به سمع و نظر مخاطبان برسانند.

شبکه العالم سه تیم خبری به مرزهای شلمچه، مهران و چذابه اعزام کرد؛ همچنین یک گروه مستندساز نیز در داخل عراق مستقر بود. خبرنگاران العالم همچنین با حضور در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در داخل ایران این حماسه پرشور را پوشش دادند.

خبرنگاران العالم با حضور در مرزها و در داخل عراق در طول مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی لحظه به لحظه آمار تعداد زائران حسینی در اربعین امسال، فعالیت هیئت های خدمات رسانی عراقی و خارجی، مشارکت زائران از ادیان مختلف در مراسم اربعین، سخاوت مردم عراق در میزبانی از زائران، حال و هوای زائران در مرزهای شلمچه و چذابه و مهران و را ... گزارش دادند.

علاوه بر حضور خبرنگاران در مرزها و در داخل عراق برای پوشش آخرین تحولات مراسم اربعین حسینی، شبکه العالم با دعوت از کارشناسان ، این حماسه عظیم حسینی را پوشش داد. در بازه 20 روزه از ابتدای ماه صفر تا اربعین حسینی چندین کارشناس، تحلیلگر و شخصیتهای دینی و سیاسی با حضور در برنامه های شبکه العالم درباره اهمیت گرامیداشت حماسه حسینی، درس ها و عبرتهای عاشورا و پایبندی به رویکرد امام حسین (ع) در مواجهه با بحران های منطقه و مقابله با طاغوتیان سخن گفتند.

از ابتکارات جدید اربعین امسال حضور اتباع فلسطینی در این مراسم و برگزاری کنفرانس ندا الاقصی با حضور اندیشمندان و شخصیت های علمی و فرهنگی حامی آرمان فلسطین بود که شبکه العالم پوشش این رویداد را نیز در حاشیه حماسه بزرگ اربعین در دستور کار قرار داد.

وبسایت شبکه العالم نیز در این بازه 20 روزه، بیش از 150 خبر اعم از گزارش خبرنگاران، آخرین تحولات طرح امنیتی و خدمات رسانی اربعین، ویدئوهایی از زائران حسینی، زیباترین نماهنگ های اربعین و یادداشت ها و تحلیل های کارشناسان از راهپیمایی عظیم اربعین و حضور مسئولان ایرانی در مرزهای ایران و عراق و در کربلای معلی برای مشارکت در اربعین حسینی و غیره منتشر کرد.

مستندهای بلند العالم از مراسم اربعین سال جاری نیز به زودی از این شبکه پخش خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها