حملات پهپادی به مواضع ارتش ترکیه در شمال عراق

حملات پهپادی به مواضع ارتش ترکیه در شمال عراق
شنبه 18 شهريور 1402 - 17:07

منابع خبری بعد از ظهر امروز (شنبه) از حملات پهپادی ناشناس به مواضع ارتش ترکیه در اقلیم کردستان عراق خبر دادند. دولت عراق تاکنون بارها خواهان خروج نیروهای ترکیه از خاک خود شده و این حضور را "اشغالگرانه" دانسته است.

العالم - عراق

منابع مطلع در این باره اعلام کردند: "چهار موضع متعلق به اشغالگران ترکیه در منطقه «برادوست» واقع در استان اربیل در اقلیم کردستان عراق هدف حملات پهپادی ناشناس قرار گرفت."

برپایه این گزارش، لحظاتی قبل از این حمله، ترکیه مناطقی را در روستای «باساوی» در شهرستان «ماوت» از توابع استان سلیمانیه عراق را هدف حملات هوایی خود قرار داده بود.

آنکارا عملیات نظامی «پنجه - قفل» را به بهانه تعقیب اعضای گروه موسوم به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) در میان محکومیت و واکنش‌های شدید در بغداد و اربیل اجرا می‌کند.

عملیات پنجه - قفل آنکارا علیه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان که ترکیه آنها را در ردیف سازمان‌های تروریستی قرار داده با مشارکت نیروهای ویژه زمینی و هوایی در حالی انجام می‌شود که حملات زمینی و هوایی این کشور از تابستان سال ۹۹ در شمال عراق در حال انجام است. عراق طی سال‌های اخیر چندین بار سفیر ترکیه را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید بغداد به عملیات نظامی و نقض حاکمیت این کشور را به وی تسلیم کرده است.

به گزارش ایرنا، بغداد همچنین بارها حملات ترکیه به شمال عراق به بهانه مبارزه با (پ. ک. ک) را مصداق نقض حاکمیت این کشور و اشغالگری خوانده است و از نیروهای ترکیه خواسته است که خاک این کشور را ترک کنند.

پربیننده ترین خبرها