اوضاع امنیتی اردوگاه عین الحلوه همچنان متشنج است

يکشنبه 19 شهريور 1402 - 15:16

در گیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه میان عناصری از جنبش فتح و گروه های تندرو همچنان ادامه دارد.

العالم ـ لبنان

آژانس ملی اطلاع رسانی لبنان امروز یکشنبه اعلام کرد که اوضاع امنیتی در اردوگاه عین الحلوه متشنج است؛ این درگیری ها تا نیمه شب به صورت پراکنده ادامه داشت؛ سپس به مدت 4 ساعت متوقف شد و بامداد امروز دوباره از سر گرفته شد.

به رغم تمام تلاشها و تماس ها در عالی ترین سطوح و دیدارهایی که شب گذشته با نظارت «اشرف دبور» سفیر فلسطین در لبنان صورت گرفت؛ اما درگیری ها به صورت پراکنده همچنان ادامه دارد.

طبق آژانس ملی اطلاع رسانی لبنان، درگیری ها در محور غربی اردوگاه در محله حطین متمرکز شده است؛ خمپاره ها به مناطق همجوار اردوگاه عین الحلوه نیز اصابت کرد و تلفات انسانی و مادی بر جای گذاشت، تعداد زیادی از اهالی اردوگاه به مناطق امن در شهر صیدا مهاجرت کردند، درگیری ها همچنین در محور الراس الاحمر و الطیره در اردوگاه شدت گرفته است.

با ازسرگیری درگیری ها در اردوگاه عین الحلوه از روز پنجشنبه گذشته تاکنون شماری کشته و زخمی شدند.

اردوگاه عین الحلوه اواخر جولای گذشته شاهد درگیری هایی میان عناصری از جنبش فتح و گروه های تندرو بود که برای چند روز ادامه یافت و به کشته شدن 11 نفر و مجروح شدن بیش از 60 نفر دیگر منجر شد و خسارات گسترده ای به زیرساخت های اردوگاه وارد کرد تا اینکه در 22 آگوست گذشته توافقی میان طرف های درگیر صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها