ارتباط ریلی ایران و عراق برای انتقال زائران است

ارتباط ریلی ایران و عراق برای انتقال زائران است
شنبه 25 شهريور 1402 - 04:38

سفیر ایران در عراق روز جمعه در مصاحبه‌ای تاکید کرد که ارتباط ریلی میان ایران و عراق برای مقاصد سیاحتی و انتقال زائران میان دو کشور است.

العالم - ایران

«محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در عراق روز جمعه گفت که ارائه جدی از سوی سران دو کشور ایران و عراق برای اجرای پروژه ارتباط ریلی وجود دارد.

وی که با خبرگزاری رسمی عراق مصاحبه می‌کرد گفت که ارتباط ریلی میان ایران و عراق برای مقاصد سیاحتی و انتقال زائران استفاده می‌شود.

آل صادق در ادامه گفت: «تصمیم قطعی گرفته شده است که این پروژه برای سیاحت و رفت و آمد زائران و مسافران میان دو کشور اختصاص یابد».

وی درباره مشارکت ایران در نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی سالانه Health Expo Iraq که دوره سوم آن در نمایشگاه بین المللی بغداد برگزار می‌شود گفت: «جمهوری اسلامی ایران پیشرفت علمی و پزشکی بزرگی داشته و 17 شرکت بزرگ دارویی و تجهیزات پزشکی ایران در این نمایشگاه حضور دارند».

سفیر ایران در عراق ابراز امیدواری کرد که مبادلات و انتقال تجربیان در این زمینه میان دو کشور بوجود آید.

در زمینه انرژی نیز، آل صادق گفت که پرونده گاز همچنان در مقدمه همکاری میان دو کشور بوده و ایران همچنان به تامین گاز عراق می‌پردازد و روزانه 40 میلیون متر مکعب از گاز به عراق صادر می‌شود که این علاوه بر صادرات برق می‌باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها