شیخ قاسم: دوران آزار و دخالت «اسرائیل» در زندگی لبنانی ها به پایان رسیده است

شیخ قاسم: دوران آزار و دخالت «اسرائیل» در زندگی لبنانی ها به پایان رسیده است
يکشنبه 26 شهريور 1402 - 07:40

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که به برکت مقاومت، دوران آزار و اذیت و دخالت رژیم اشغالگر صهیونیستی در زندگی لبنانی ها به پایان رسیده است.

العالم - فلسطین اشغالی

شیخ نعیم قاسم در سخنرانی خود در مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان دبیرستان‌های مدارس المصطفی (ص) در بیروت اظهار داشت: «هر که می‌خواهد لبنان را خلع سلاح کند، می‌خواهد مقاومت را از بین ببرد و ما این سوال را از او می‌ پرسیم که نمی دانی که این امر لبنان را تضعیف و راه را برای «اسرائیل» جهت اشغال سرزمین ما باز می کند.»

وی ادامه داد: بدانید که زمان آزار و دخالت «اسرائیل» در زندگی مردم لبنان به پایان رسیده و به برکت مقاومت، لبنان آزاد و مرزهای دریایی مشخص شد، ما نفت و گاز خود را برمی گردانیم، به لطف مقاومت، تکفیری ها بیرون رانده شدند و ما در برابر «اسرائیل» تعادل بازدارندگی ایجاد کردیم.

شیخ قاسم تاکید کرد: این مقاومت حافظ لبنان و رهایی بخش است، نعمت های وجود مقاومت در لبنان و منطقه بی شمار است و بوق و کرنای فتنه نمی تواند لبنان را از دستاوردهایش محروم کند.

وی خطاب به کسانی که در کمین مقاومت هستند، تأکید کرد: مقاومت با سه گانه «مقاومت، ارتش و مردم» قوی خواهد ماند و بر قدرت، تسلیح و آمادگی آن افزوده می‌شود و در صورت تحمیل هر گونه رویارویی آماده خواهد بود. «اسرائیل» و صداهای تنش شدید برای به هم ریختن اوضاع لبنان یا تسلیم آن در برابر بیگانگان تأثیری بر ما نخواهد گذاشت.

شیخ قاسم افزود: «قدرت ما در داخل به خاطر گردآمدن مردم در اطراف ماست و قدرت دیگر ما در مقابله با «اسرائیل» است که حاصل فداکاری مجاهدان زن و مرد، خانواده های آنها و سلاح های مقاومت خود است. قدرت ما در داخل و قدرت ما در رویارویی با «اسرائیل» به هم پیوسته است و هرگز از آن عقب نشینی نمی کنیم. ما ایمان داریم که دشمنان ما در هر رویارویی شکست خواهند خورد هر چقدر هم که صدا و فریاد شما هوچی گران در خلأ بلند باشد، بیهوده است.»

وی با بیان اینکه «امروز تنها راه مثبت در مقابل رئیس جمهور، انتخاب راه گفت و گو است» افزود: «امروز هرکسی که گفت و گو را رد می کند ، مسئول عدم تعادل، وخامت اوضاع و تاخیر در انتخابات ریاست جمهوری است.»

وی ادامه داد: «با لجاجت و ممانعت، لبنان از آن شما نخواهد شد.»

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: بدون برنامه نجات، احیای حقوق سپرده گذاران، نجات مدارس و دانشگاه های دولتی، رسیدگی به وضعیت سلامت شهروندان، تامین عدالت، دستیابی به توسعه و اقتصاد و آزادسازی سرزمین امکان پذیر نیست.»

وی تاکید کرد: «ما به همراه مردم شریف لبنان خواهان بازسازی کشور هستیم.»

پربیننده ترین خبرها