حملات خمپاره‌ای در مرکز سودان ۱۰ غیرنظامی را به کام مرگ برد

حملات خمپاره‌ای در مرکز سودان ۱۰ غیرنظامی را به کام مرگ برد
جمعه 7 مهر 1402 - 14:20

ارتش سودان اعلام کرد که در گلوله باران نیروهای پشتیبانی سریع در منطقه "ام درمان"، ۱۰ غیرنظامی از جمله همه اعضای یک خانواده کشته شدند.

العالم - آفریقا

ارتش سودان اعلام کرده است که این رخداد روز پنجشنبه در منطقه الجرافه در شمال "ام درمان" در استان خارطوم اتفاق افتاده است که طی آن از جمله اعضای کامل یک خانواده شامل دو کودک، یک زن و یک جوان در آن جان خود را از دست داده اند.

هدف از حملات خمپاره ای نیروهای پشتیبانی سریع، یک مرکز استقرار ارتش سودان در ایستگاه اتوبوسی در این منطقه بوده اما باعث آتش سوزی در اطراف آن و همچنین مورد اصابت قرار گرفتن سه اتوبوس حامل مسافر شده است.

هنوز آمار دقیقی از تعداد قربانیان و آسیب دیدگان این حملات در دست نیست اما برخی شاهدان عینی از کشته و زخمی شدن حدود ۲۰ نفر در این حملات سخن گفته اند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی و به ویژه تلاش عربستان سعودی و آمریکا آتش‌بس اعلام شده، اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند و به همین دلیل درگیری های پراکنده در مناطق این کشور همچنان ادامه دارد.

همزمان با درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع، درگیری‌های قبیله‌ای نیز در دارفور در جریان است و بحران این کشور را پیچیده‌تر کرده است.

طی این مدت نبردهای گاه بسیار سنگین بین دو طرف جریان داشته که تاکنون موجب کشته شدن بیش از هفت هزار سودانی و آوارگی و ترک دیار حدود سه میلیون نفر از سوی دیگر و همچنین فاجعه انسانی و بهداشتی در این کشور شده است.

ارتش سودان مدعی یکپارچه کردن نیروهای نظامی این کشور برای رفتن به سمت تشکیل نهادهای دموکراتیک و واگذاری قدرت به دولتی غیرنظامی است، اما نیروی پشتیبانی سریع مدعی است که ارتش سودان مانع تشکیل دولت غیرنظامی شده و روند دموکراتیک در این کشور را به خطر انداخته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها