انگلیس به اوکراین نیروی نظامی اعزام می‌کند

انگلیس به اوکراین نیروی نظامی اعزام می‌کند
يکشنبه 9 مهر 1402 - 01:09

وزیر دفاع جدید انگلیس می‌گوید برای آموزش نظامیان کی‌یف در میدان نبرد، تعدادی از خدمه نیروی زمینی این کشور را به اوکراین اعزام می‌کند.

العالم - اروپا

روزنامه «تلگراف» بامداد یکشنبه از تصمیم وزارت دفاع انگلیس برای اعزام نیروی زمینی به اوکراین، در بحبوحه جنگ با روسیه، خبر داد.

این روزنامه گزارش داد که «گرانت شاپس» وزیر دفاع جدید انگلیس می‌گوید برای آموزش نظامیان کی‌یف در میدان نبرد، تعدادی از خدمه نیروی زمینی این کشور را به اوکراین اعزام می‌کند.

شاپس در گفتگو با تلگراف توضیح داد که استقرار نیروی نظامی انگلیس در اوکراین هم‌اکنون تحت بحث و گفتگو با سران ارتش لندن قرار دارد تا برنامه آموزش نظامیان اوکراینی از خارج، به داخل این کشور و در میدان جنگ با روسیه منتقل شود.

به نوشته این روزنامه، وزیر دفاع انگلیس همچنین از کارخانه‌ها و شرکت‌های تسلیحاتی این کشور خواست که تأسیساتی را در خاک اوکراین برای تولید تجهیزات نظامی احداث کنند.

شاپس همچنین خبر داد که در جریان سفر به کی‌یف با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین درباره چگونگی دفاع نیروی دریایی انگلیس از کشتی‌های تجاری حامل غلات در دریای سیاه صحبت کرده است.

تلگراف درباره این اظهارات وزیر دفاع انگلیس نوشت: «هر دوی این اقدامات، تنش‌زایی قابل توجه و دخالت انگلیس در جنگ اوکراین با روسیه خواهد بود».

شاپس همچنین به این روزنامه گفت که دولت انگلیس در حال یافتن راه‌هایی برای کمک به اوکراین برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

به نوشته تلگراف، بیش از ۲۰ هزار نظامی اوکراینی - به عنوان بخشی از عملیات موسوم به اینترفلکس به رهبری انگلیس - از آغاز سال ۲۰۲۲ در این کشور تحت آموزش نظامی قرار گرفته‌اند.

اما اعضای ناتو از جمله انگلیس، از اعزام رسمی نیروی نظامی به اوکراین به دلیل خطر کشیده‌شدن غرب به جنگ با روسیه اجتناب کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها