رد پای واضح آمریکا و رژیم صهیونیستی در فاجعه کشتار دانشکده افسری حمص سوریه

رد پای واضح آمریکا و رژیم صهیونیستی در فاجعه کشتار دانشکده افسری حمص سوریه
شنبه 15 مهر 1402 - 18:32

فاجعه کشتار دانشکده افسری حمص، بزرگترین جنایتی بود که گروه های تروریستی – که توسط نیروهای منطقه ای و بین المللی وارد سوریه شده اند – می توانستند انجام دهند.

العالم - تحلیل روز

روش، وسیله و زمانبندی ارتکاب این جنایت و انبوه قربانیانی که بر جای گذاشت همه و همه نشان می دهد که سرویس های جاسوسی در این حمله دست داشتند و تلاش دولت های آنها برای گرفتن انتقام از عامل اصلی شکست توطئه هایشان علیه سوریه بود.

این فاجعه که به شهادت دستکم 80 نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد، از شدت کینه گروه های تکفیری تروریست و حامیان آنها علیه ارتش و ملت سوریه – که نقشه های آنها را نقش بر آب کرده است – حکایت دارد. زیرا زمان اجرای این عملیات تروریستی طوری انتخاب شد که خانواده ها در مراسم دانش آموختگی فرزندانشان در پایان مراسم آنها را در آغوش گرفته بودند و اینگونه است که پاره های پیکر ده ها کودک و زن در صحنه ای که هیچگاه از ذهن شهروندان سوری پاک نمی شود، در هم آمیخت.

پیام دشمنان سوریه از این جنایت به فراتر از مرزهای این کشور می رسد و به روابط آن با محور مقاومت و چین و مواضع این کشور در قبال سازش با رژیم صهیونیستی و تلاش آمریکا برای حفظ نظام تک قطبی در جهان مربوط می شود.

اینکه می گویند آمریکا و رژیم صهیونیستی عاملان پشت پرده این جنایت هستند، بی دلیل نیست؛ کارشناسان معتقدند که مواد منفجره و نوع پهپادهای به کار رفته در این عملیات و میزان دقت آن در ارتکاب چنین جنایتی بی هیچ تردیدی نشان از تکنولوژی برتر آن دارد. تکنولوژی کنترل از راه دور این پهپاد، چیزی نیست که در دسترس گروه های تروریست باشد مخصوصا که خبرهایی به دست آمده است که نشان می دهد کسانی پشت این عملیات بوده اند و همه رویدادها را زیر نظر داشتند تا روند اجرای آن را به دقت کنترل کنند.

هیچ کسی نمی تواند حمایت برخی محافل منطقه ای و بین المللی از گروه های تروریستی را انکار کند همچنین بر کسی پوشیده نیست که کنترل همه این گروه های تروریستی در دست آمریکاست و هیچ کس نمی تواند بدون هماهنگی و موافقت آمریکا – که هنوز در رؤیای کنترل سوریه است - این گروه ها را کنترل کند. چرا چون سوریه حاضر به سازش با رژیم صهیونیستی نیست و از مقاومت فلسطین هم حمایت می کند و با استبداد آمریکا درجهان مخالف است.

کما اینکه سیاست های گرایش به شرق دارد و با روسیه و چین و ایران روابط استراتژیک برقرار کرده است؛ سفر اخیر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به چین و تأکید چین بر انتخاب جغرافیای سوریه به عنوان نقطه اتصال در طرح جاده ابریشم – که شرق را به غرب متصل می کند – گواه این مدعاست.

جنایتی که در دانشکده افسری در حمص به وقوع پیوست قبل از هر چیز جنایت مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی است. این جنایت در وقاع بخشی از تحرکات آمریکا در شرق سوریه بر تحمیل واقعیت جغرافیایی جدیدی بر این کشور است؛ حرکتی که تمامیت ارضی سوریه را تهدید می کند و در راستای ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ارتش سوریه و حمله به تأسیسات نظامی این کشور صورت گرفته است. هدف از این فاجعه، تضعیف ارتش سوریه و کاشتن بذر ناامیدی در میان ملت این کشور و القای این فریب است که سرنوشت سوریه در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

اما چیزی که این دو عامل جنایت به آن فکر نکرده بودند این است که چنین جنایتی، کوچک ترین خللی عزم جزم دولت سوریه ایجاد نمی کند. این کشور بیش از 11 سال است که در برابر توطئه بین المللی ایستاده است. این کشور امروز بسیار قوی تر از دیروز است و نظام کنونی حاکم بر جهان در حال فروپاشی است و قدرت های بین المللی و منطقه ای در حال ایجاد نظم نوین عادلانه تری هستند، نظمی که در آن دیگر آمریکا تکروی نمی کند. و نمی تواند با حیله و نیرنگ "اسرائیل" را بر عرب و مسلمانان تحمیل کند.

این نظم نوین به طور قطع ایجاد خواهد شد و اقدام آمریکا به اشغال بخش هایی از خاک سوریه یا تحمیل حضور خود بر عراق یا فشار بر عربها برای سازش با رژیم صهیونیستی یا ارتکاب جنایات وحشیانه مثل کشتار حمص نمی تواند تغییری در این فرآیند ایجاد کند.

  • أحمد محمد

پربیننده ترین خبرها