اندیشکده بروکینگز: آمادگی نظامی حماس حیرت انگیز است

اندیشکده بروکینگز: آمادگی نظامی حماس حیرت انگیز است
شنبه 15 مهر 1402 - 18:37

سردبیر بخش خاورمیانه اندیشکده معتبر آمریکایی اذعان کرد که کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اسرائیل را غافلگیر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

سردبیر بخش غرب آسیای اندیشکده معتبر «بروکینگز» اذعان کرد که آمادگی کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حیرت انگیز است.

به گزارش منابع خبری، «ناتان ساکس» میر مسئول بخش خاورمیانه اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت:« در حمله غافلگیرانه گسترده حماس به اسرائیل در صبح شنبه دهها نیروی حماس زیر پوشش هزاران موشک شلیک شده از غزه به شهرها و روستاهای اسرائیل نفوذ کردند.»

صبح روز شنبه بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، «در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

این کارشناس ارشد بروکینگز نوست:«نیروهای حماس اسرائیل را غافلگیر کردند. این یک جنگ است و منجر به از دست دادن جان بسیاری از افراد خواهد شد.»

ناتان ساکاس در ادامه نوشت: «این سال ۱۹۷۳ نیست نیست، اما شکست اطلاعاتی اسرائیل و آمادگی حماس حیرت انگیز است. روستاهای اسرائیلی ساعت‌ها تحت حملات مداوم حماس قرار دارند و این باورنکردنی نیست.»

سردبیر یک نشریه صهیونیستی به صراحت اذعان کرد که ارتش این رژیم شکست سنگینی را در نبرد با حماس متحمل شده است.

به گزارش منابع خبری، سردبیر نشریه صهیونیستی «جویش کرانیکل» نیز روز شنبه در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: « اسرائیل شکست بزرگ نظامی و اطلاعاتی خورد. هرگز در عمرم شاهد چنین چیزی نبودم.»

سردبیرجوییش کرانیکل ادامه داد:«این فاجعه فقط شکست اطلاعات اسرائیل نیست. این یک شکست اطلاعاتی عمیق ناشی از سیاست تحت رهبری ایالات متحده است.»

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» خبر داد، یک منبع وابسته به حماس در مصاحبه با رسانه فلسطینی اعلام کرد که بیش از ۵۳ صهیونیست‌ در عملیات امروز (شنبه) نیروهای مقاومت اسیر شدند.

پربیننده ترین خبرها