العالم همراه با مقاومت مردم فلسطین؛ پوشش لحظه به لحظه تحولات فلسطین توسط خبرنگاران العالم

العالم همراه با مقاومت مردم فلسطین؛ پوشش لحظه به لحظه تحولات فلسطین توسط خبرنگاران العالم
جمعه 21 مهر 1402 - 15:31

با گذشت هفت روز از آغاز طوفان الاقصی و حملات وحشیانه و بی‌هدف اشغالگران به غزه و با وجود حمله صهیونیست‌ها به دفتر شبکه العالم در غزه، پوشش اخبار مقاومت مردم فلسطین از سوی خبرنگاران این شبکه همچنان ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

صبح روز شنبه 15 مهر 1402 (هفتم اکتبر 2023)، در حالی آغاز شد که رویدادی حیرت انگیز به سرعت در بخش های خبری رسانه ها برجسته شد و در سرتیتر اخبار قرار گرفت.

شنبه ای که مایه افتخار برای جبهه مقاومت و حامیان فلسطین و قدس و مسجدالاقصی اما در عین حال "سیاه" برای رژیم اشغالگر قدس و صهیونیستها بود.

عملیات نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین موسوم به "طوفان الاقصی" علیه مواضع رژیم اشغالگر اسرائیل، یکی از بی سابقه ترین رویداد ها را در منطقه رقم زد. در لحظات اولیه این عملیات پیچیده و ترکیبی، 5 هزار موشک و راکت از داخل باریکه غزه پایگاهها و تاسیسات نظامی و مراکز اقتصادی اسرائیل را هدف قرار دادند و گنبد آهنین در رهگیری آنها ناکام ماند و رژیم کودک کش اسرائیل متحمل تلفات سنگین شد.

رژیم صهیونیستی که تاب‌آوری این شکست ننگین را نداشت ناچارا برای تطهیر چهره شکست خورده خود، روی به قتل عام و نسل کشی مردم مظلوم ساکن باریکه غزه آورد و (روز شنبه) حوالی ساعت 10 به وقت محلی، حملات تروریستی خود را ضد مردم غزه از سرگرفت.

رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن مافیای رسانه ای همواره سعی در سرپوش و نیز بایکوت جنایات خود داشته و بیشتر رسانه های جهان نسبت به این رژیم کودک کش گرایش حمایتگرانه دارند تا جایی که اندک خبر، گزارش و تحلیلی درخصوص جنایات و کشتار این رژیم علیه مردم فلسطین و غزه و نیز اقدامات ترویستی آن تهیه و منتشر کرده و می کنند.

شبکه خبری العالم، از ابتدای آغاز عملیات طوفان الاقصی، با پوشش لحظه به لحظه این رویداد، کوشید تا مخاطب درک درستی از واقعیت های میدانی فلسطین اشغالی داشته باشد و با انعکاس تمامی وقایع، در رزم رسانه ای، صهیونیست ها را شکست دهد.

صهیونیستها با اطلاع از تاثیر شگرف و انعکاس درست جنایات توسط شبکه العالم، ساختمان و دفتر کار این رسانه را در منطقه الرمال غزه با هدف جلوگیری از تداوم پوشش اخبار و تجاوز رژیم اسرائیل به غزه مورد حمله قرار داد.

با این اوصاف خبرنگاران العالم از نقاط مختلف غزه و کرانه باختری تحولات فلسطین را پوشش دادند.

ادامه این گزارش گریزی خواهد بود بر فعالیت خبرنگاران این شبکه که تلاش کردند در طی این شش روز، عملیاتِ افتخارآمیز مجاهدان فلسطینی بطور کامل انعکاس یافته و نیز جهانیان شاهد جنایات هولناک صهیونیستها باشند.

گزارشات خبرنگاران العالم از عملیات طوفان الاقصی

«اسراء البحیصی» خبرنگار العالم در غزه بعد از حمله روز سه شنبه رژیم صهیونیستی به دفتر شبکه العالم در غزه با صدایی محزون گفت: با انتشار تصاویر حجم جنایت اشغالگران را در این منطقه از غزه به مخاطبان نشان خواهم داد.

«اسراء البحیصی» خبرنگار العالم در غزه با حضور در مقابل ساختمان دفتر العالم در محله الرمال در نوار غزه با تاکید بر ادامه کار خبری و در جریان قراردادن افکار عمومی از میزان جنایتگری رژیم صهونیستی خاطرنشان کرد، درصدد هستیم با این گزارش حجم جنایت اشغالگران در این منطقه را به شما نشان دهم تا بدانید که چقدر ویرانی به بار آمده و طور کامل نابود شده است.

m2

«اسراء البحیصی» خبرنگار العالم در غزه با حضور در ساختمان دفتر العالم در محله الرمال در نوار غزه که امروز هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفت، گزارشی از حجم عظیم ویرانی‌ها در این محل تهیه کرد.

وی در گزارش خود گفت: تقریبا 4 فروند موشک به دفتر شبکه العالم شلیک شد و طبقه 6 و 7 و سقف ساختمان به طور کامل تخریب شده است.

m3

«احمد سهمود» خبرنگار شبکه خبری العالم نیز با حضور در مراکز درمان غزه گزارش داد: بیمارستان های غزه دیگر جا ندارند.

خبرنگار شبکه خبری العالم در این گزارش گفت: اشغالگران جنگ وحشیانه و کشتار گروهی علیه فلسطینیان نوار غزه به راه انداخته اند، شمار تلفات به گونه ای است که با ورود ده ها شهید و مجروح به بیمارستان های نوار غزه، دیگر جایی برای کشته ها درسردخانه ها وجود ندارد و پیکر شهدا روبروی سردخانه هادر مرکز پزشکی غزه قرار داده شده است.

«خضر شاهین» خبرنگار شبکه خبری العالم در ارتباط تصویری از قلب عسقلان اشغالی گزارش داد : 80 درصد جمعیت این منطقه به دنبال حملات جنگنده ها و بمباران رژیم صهیونیستی فرار کرده اند.

خضر شاهین خبرنگار العالم در یک تماس ویدیویی مستقیم صدای آژیر خطر در عسقلان و سقوط مداوم موشک‌ها از نوار غزه را بعدازظهر امروز به تصویر کشید.

«احمد سهمود» خبرنگار شبکه خبری العالم طی مصاحبه با طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز بازتاب عملیات طوفان الاقصی را از وی پرسیده و او گفت: محور مقاومت ارتش شکست ناپذیر را شکست داد

اسراء البحیصی، خبرنگار العالم در غزه به هنگام تهیه گزارش از حوادث جاری، ناچار شد محل تهیه گزارش را ترک کند چون ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرد که به زودی محل را بمباران خواهد کرد. وی گفت اگر زنده بمانم به پوشش جنایات صهیونیست‌ها در غزه ادامه می‌دهم

m5

احمد سمهود، خبرنگار شبکه العالم در باریکه غزه، هنگام تهیه گزارش در مقابل بیمارستان، خبر شهادت برادر خود در عملیات «طوفان الاقصی» را دریافت کرد.

اسراء البحیصی خبرنگار العالم در غزه با نشان دادن تصاویر ویرانی های عظیم ناشی از بمباران مسجد، گزارش داد: این منطقه بسیار پرتردد است و پس از تخریب خانه ها، اهالی منطقه در جستجوی پناهگاهی دیگر برای خود هستند. اینک محله ای به طور کامل تخریب شد.

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه خبری العالم در رام الله گزارش داد: درگیری لفظی، فریاد و توهین بین نتانیاهو و وزرای او در جلسه کابینه اسرائیلی روی داده است.

حسین عز الدین خبرنگار شبکه خبری العالم در لبنان گزارش داد که تدارک بی‌سابقه‌ از سوی ارتش اشغالگر صهیونیستی در شهرک های مجاور مرز با لبنان مشاهده می شود.

m1

پربیننده ترین خبرها