قالیباف: ورود به غزه، دروازه‌های جهنم را به روی رژیم صهیونیستی باز می‌کند

قالیباف: ورود به غزه، دروازه‌های جهنم را به روی رژیم صهیونیستی باز می‌کند
سه شنبه 25 مهر 1402 - 09:21

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در نشست فوق‌العاده رؤسای مجالس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: ورود به غزه، دروازه‌های جهنم را به روی رژیم صهیونیستی باز می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست فوق‌العاده که به صورت وبیناری برگزار شد، تصریح کرد: اگر جنایت متوقف نشود، وضعیت به سرعت از کنترل خارج خواهد شد و صبر و شکیبایی وجود نخواهد داشت و ورود رژیم صهیونیستی به غزه می‌تواند به باز شدن دروازه‌های جهنم بیانجامد و همه منطقه بلکه جهان را درگیر کند.

قالیباف خطاب به رؤسای مجالس کشورهای اسلامی با بیان اینکه تاریخچه رژیم موقت صهیونیستی طی ۷ دهه گذشته نشان دهنده تعرضات گسترده، نه تنها نسبت به حقوق فلسطینیان، بلکه نسبت به کشورهای اسلامی بوده است، اظهار کرد: جنگ‌های گوناگون این رژیم، علیه مردم لبنان، سوریه، مصر و اردن، اشغال بخشی از سرزمین‌های کشورهای همسایه، محاصره مردم فلسطین در غزه، شهرک سازی غیرقانونی در کرانه باختری، هتک حرمت مسجد الاقصی، هتک حرمت مقدسات مسیحیان، سیاست تبعیض نژادی، به شهادت رساندن خبرنگاران تنها بخشی از جنایات این رژیم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با ارائه پنج پیشنهاد در زمینه حل جنگ رخ داده علیه فلسطین اظهار کرد: جامعه بین‌المللی باید با کنار گذاشتن استانداردهای دوگانه، فعالانه در جهت محکومیت واقعی رژیم صهیونیستی اقدام کند.

قالیباف افزود: پارلمان‌های کشورهای اسلامی نیز از آمریکا بخواهند تا سیاست خود را در مورد غزه تغییر داده و خواستار پایان محاصره شوند.

وی در سومین پیشنهاد خود نیز گفت: کشورهای اسلامی با هماهنگی یکدیگر، کمپانی‌های کمک کننده به رژیم صهیونیستی را به خاطر نقش آنها در نقض حقوق فلسطینیان در غزه پاسخگو نگاه داشته و از این شرکت‌ها بخواهند تا به همدستی خود در آپارتاید و جنایات جنگی پایان دهند.

اقدام پارلمان‌های اسلامی در تأمین دارو و غذا در فلسطین و همچنین پیگیری حقوق فلسطینیان در نشست آینده IPU در آنگولا پیشنهادی بعدی قالیباف برای حل جنگ رخ داده علیه فلسطین بود.

پربیننده ترین خبرها