نتانیاهو درخواست ماکرون برای توقف کشتار غیرنظامیان را رد کرد

نتانیاهو درخواست ماکرون برای توقف کشتار غیرنظامیان را رد کرد
شنبه 20 آبان 1402 - 10:03

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رد درخواست رئیس‌جمهور فرانسه درباره کشتار زنان و کودکان غزه گفت که حماس مسئول مرگ غیرنظامیان است و نباید تل‌آویو را محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درخواست «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای توقف کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه را رد کرد و گفت که حماس مسئول مرگ مردم در غزه است و نباید تل‌آویو را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه بامداد شنبه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه «بی‌بی‌سی» گفت که اسرائیل باید کشتن کودکان و زنان در غزه را متوقف کند.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش کرد، نتانیاهو به درخواست رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص توقف بمباران غزه این‌گونه پاسخ داد: «این کودکان، این بانوان، این سالمندان» در غزه، می‌گویند که مسئولیت تلفات غیرنظامیان بر عهده حماس است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن ۳۶ روز جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه و به شهادت رساندن بیش از ۱۱ هزار فلسطینی که اکثر آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، گفت: «در حالیکه اسرائیل هر اقدامی را برای خودداری از آسیب زدن به غیرنظامیان انجام می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد تا از مناطق درگیری خارج شوند، حماس داعش هر اقدامی را انجام می‌دهد تا مانع از خروج آن‌ها به مناطق امن شود و از آن‌ها بعنوان سپرهای انسانی استفاده می‌کند».

علی‌رغم درخواست‌های بین‌المللی برای توقف درگیری‌ها در غزه و خودداری از کشتار غیرنظامیان، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه «آتش‌بس، تسلیم‌شدن به حماس است»، درباره اهداف اشغالگران از تداوم حملات به نوار غزه، مدعی شد: به دنبال اشغال غزه نیستیم؛ یک دولت غیرنظامی باید تشکیل شود تا دوباره مورد حمله قرار نگیریم.

نتانیاهو در پاسخ به ماکرون از برعهده گرفتن مسئولیت کشتار زنان و کودکان غزه شانه خالی کرد و به طور مداوم به حماس اتهام زنی کرد و گفت که گروه مقاومت حماس «به طور ظالمانه‌ در جرمی علیه بشریت، گروگان‌های ما-زنان، کودکان و سالمندان، را نگه داشته است و از مدارس، مساجد و بیمارستان‌ها بعنوان مراکز فرماندهی تروریستی استفاده می‌کند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای توجیه جنایات خود و حملات علیه مراکز درمانی و زیرساخت‌های غیرنظامی فلسطینیان غزه چنین اتهاماتی را را مطرح کرده به امید آن‌که بتواند ذره‌ای از نفرت جامعه جهانی از رژیم اسرائیل را بکاهد.

نتانیاهو در پایان به ماکرون گفت: «جرایمی که حماس داعش امروز در غزه انجام می‌دهد را فردا در پاریس، نیویورک و هرجای دیگر سراسر جهان مرتکب می‌شود. رهبران جهان باید حماس داعش و نه اسرائیل را محکوم کنند».

بی‌تفاوتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص جان غیرنظامیان غزه در شرایطی است که «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، روز گذشته (جمعه ۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان)، خبر داد که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. القدره در عین حال خبر داد از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

پربیننده ترین خبرها