سی ان ان فاش کرد: اسرائیل مدارک را دست‌کاری می‌کند

سی ان ان فاش کرد: اسرائیل مدارک را دست‌کاری می‌کند
يکشنبه 28 آبان 1402 - 13:03

این شبکه شامگاه شنبه در پایگاه عربی زبان خود گزارشی با عنوان: «تحلیل سی ان ان حاکی از دستکاری محل پیدا شدن سلاح در بیمارستان شفا توسط نیروهای اسرائيل پیش از رسیدن خبرنگاران است» منتشر کرد.

العالم - آمریکا

براساس گزارش شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان: ارتش اسرائیل 15 نوامبر ویدئویی از لحظه بازرسی سلاح‌های حماس را نشان داد که در بیمارستان الشفاء پیدا شد، وجود سلاح‌های کمتر در صحنه در مقایسه با فیلم‌های بعدی که توسط تیم رسانه ای بین‌المللی فیلمبرداری شده بود، بیانگر این است که شاید اسلحه ها را جابجا کرده باشند، یا آنها را قبل از رسیدن گروه های خبری در آنجا قرار داده باشند.

سی‌ان‌ان درهمین راستا، اعلام کرد «فیلم‌های منتشر شده ارتش اسرائیل در اینترنت را با فیلم‌های فاکس نیوز که چند ساعت بعد اجازه دسترسی به بیمارستان را پیدا کرده، مقایسه کرده است».

این شبکه افزود: «جاناتان کنریکوس سخنگوی نیروهای نظامی اسرائیل در ویدیوی ارتش اسرائیل بر اساس اعلام ساعت مچی وی، ساعت 13:18 در حال راهنمایی تیم رسانه ای بوده است. به احتمال زیاد ارتش اسرائیل، سلاح ها را در بیمارستان الشفاء گذاشته و آنها را مرتب و برای مشاهده خبرنگاران آماده کرده است.

وی افزود: با این حال، فیلم ارتش اسرائیل که قبلاً فیلمبرداری شده بود، تنها یک تفنگ AK-47 کلاشنیکف را نشان می داد و مشخص نیست که سلاح دوم AK-47 از کجا آمده و چرا درفیلم پیشین ارتش اسرائیل نبوده است .

سی ان ان افزود: « تری یینگست، خبرنگار فاکس نیوز پس از آن ، وقتی که هوا تاریک شد، از صحنه بازدید کرد و در گزارش خود گفت: «نیمه شب است».

این شبکه افزود: یینگست کیفی را پشت دستگاه ام آر آی بیمارستان نشان داد که دو اسلحه کلاشینکف بالای آن قرار داشت.

این شبکه گفت: « ارتش اسرائیل نیز، ساعات پایانی، عکسی از سلاح‌هایی را که گفته می‌شود در بیمارستان الشفا پیدا شده بود، در اینترنت منتشر کرد. که مشخص بود ساعت 17:35 فیلم گرفته شده، که پس از بازدید ارتش اسرائیل از مرکز ام‌آرآی بوده است اما بدون شک پیش از رسیدن تیم فاکس نیوز در آنجا قرار گرفته است.

این شبکه افزود: «بی‌بی‌سی نیز روز بعد، 16 نوامبر، اجازه ورود به بیمارستان را یافت و آن زمان هنوز دو تفنگ AK-47 بالای کیف داخل اتاق ام آی ار بود.

سی ان ان افزود: سی ان ان برای دست یافتن بر پاره‌ای از توضیحات درباره تناقض آشکار با ارتش اسرائیل تماس گرفت، اما پاسخی دریافت نکرد.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از این سلاح ها برای توجیه یورش به بیمارستان استفاده کرده و به این ترتیب مدعی شده بود که این بیمارستان، مقر حماس بوده است.

پربیننده ترین خبرها