بازدید یک فرمانده ارشد یمنی از کشتی توقیف شده اسرائیلی+ویدئو

چهارشنبه 1 آذر 1402 - 22:03

فرمانده نیروی دریایی ارتش یمن و هیئت همراه از کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» که توسط نیروهای یمن توقیف شد، بازدید کرد.

العالم - یمن

فرمانده نیروی دریایی ارتش یمن از کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» (Galaxy Leader) متعلق به تاجر اسرائیلی «رامی آگنر» بازدید کرد.

وی اعلام کرد که «تنها 5 روز از تهدید عبدالملک بدرالدین رهبر جنبش انصارالله یمن مبنی بر هدف گرفتن کشتیهای رژیم اشغالگر در دریای سرخ گذشته بود که این تهدید عملی شد و نیروهای مسلح یمن یک کشتی اسرائیلی را در دریا توقیف کردند و به بندری در یمن بردند.»

نکته قابل توجه در مورد عملیات جسورانه نیروهای مسلح یمن این است که بی مقدمه نبود، بلکه پیش از اجرای آن، تهدیدی آشکار و صریح از سوی رهبر جنبش انصارالله اعلام شده بود، یعنی آمریکا، غرب، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های عربی حامی آن، انتظار این موضوع را داشتند. نکته جالبتر این است که عملیات نظامی در زمانی انجام شد که ناوگان آمریکایی، بریتانیایی، فرانسوی و کشورهای عربی که هنوز در حال جنگ با مردم یمن هستند، در منطقه تجمع کرده اند. این امر نشان دهنده پیشرفت قابل توجه توانایی‌های نیروهای مسلح یمن در همه جنبه‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی است.

عملیات هوشمندانه نیروهای مسلح یمن در روز یکشنبه گذشته و توقیف کشتی گلکسی لیدر، پیام‌های زیادی را به همراه داشت. اول و مهمتر از همه این است که مردم مظلوم فلسطین در غزه تنها نیستند و برادرانی دارند که تا پایان تجاوز اسرائیلی-آمریکایی به غزه، در کنار آنها ایستاده‌اند و بدون توجه به هزینه های احتمالی، حتی یک لحظه در این حمایت کردن، تردید نخواهند کرد.

این عملیات همچنین تاکید کرد که اسرائیل نمی تواند همچنان به قلدرمآبی‌های خود ادامه دهد، کودکان و زنان غزه را قتل عام کند و با تکیه بر حمایت آمریکا و غرب قوانین بین المللی را زیر پا بگذارد. همچنین حضور نظامی آمریکا و غرب مانع از این نخواهد شد که محور مقاومت، رژیم غاصب صهیونیستی را مجبور به پرداخت بهای اقدامات تجاوزکارانه خود کند.

پربیننده ترین خبرها