بیانیه ارتش یمن در هدف قرار دادن کشتی نروژی در مسیر فلسطین اشغالی

سه شنبه 21 آذر 1402 - 14:35

ارتش یمن، امروز از عملیات منحصر به‌فرد خود علیه یک کشتی نروژی حامل نفت خبر داد که عازم فلسطین اشغالی بود.

العالم- یمن

به گزارش شبکه العالم، سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش یمن عملیات منحصر به‌فردی را علیه کشتی "آستریندا" متعلق به نروژ انجام داد که حامل نفت و در حال حرکت به سمت فلسطین اشغالی بود. این کشتی با موشک دریایی مناسب هدف قرار گرفت.

در بیانیه ارتش یمن آمده است: این عملیات در حمایت از ملت مظلوم فلسطین که در حال حاضر در باریکه غزه در معرض کشتار، ویرانی و محاصره هستند و در پاسخ به ندای آزادگان ملت بزرگ یمن و امت عربی و اسلامی، اجرا شد.

این بیانیه افزود: نیروهای مسلح یمن طی دو روز گذشته موفق شدند از عبور چند کشتی که به هشدارهای نیروی دریایی ارتش یمن بی توجهی کردند، جلوگیری کنند و اگر خدمه این کشتی نروژی به هشدارها بی‌توجهی نمی‌کرد هدف قرار نمی‌گرفت.

سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد:‌ نیروهای مسلح یمن در هدف قرار دادن کشتی‌هایی که بیانیه‌های هشدارآمیز قبلی ما را نادیده می‌گیرند، هیچ تردیدی به خود راه نخواهند داد.

وی ادامه داد : نیروهای مسلح یمن بار دیگر تاکید می‌کنند تا زمانی‌که نیازهای فلسطینیان در باریکه غزه از غذا گرفته تا دارو فراهم نشود، همچنان از تردد کشتی‌های همه کشورها که عازم بنادر "اسرائیل" در دریای سرخ و دریای عرب (مکران) هستند، جلوگیری خواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن روز شنبه گذشته هشدار داده بود که این کشور اجازه نخواهد داد هیچ کشتی عازم مقصد فلسطین اشغالی از آب‌های یمن عبور کند و تمام کشتی‌ها را هدف مشروعی برای خود می‌داند.

ارتش یمن تأکید کرده است تا زمانی‌که اسرائیل حمله به غزه را متوقف نکند، عملیات‌ هدف قرار گرفتن کشتی ها ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها