تحلیلگر سیاسی در گفت و گو با العالم:

قطعنامه گسترش کمک ها به غزه فراتر از نوشته ای بر روی کاغذ نیست

شنبه 2 دی 1402 - 13:33

کارشناس امور رژیم صهیونیستی قطعنامه اخیر شورای امنیت در خصوص گشترش کمک ها به غزه را در زمره مصوبات متعدد این شورا توصیف کرد که از نوشته ای بر روی کاغذ فراتر نخواهد بود.

العالم-فلسطین

ناصر حمامره کارشناس فلسطینی امور رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه ی خبری العالم با اشاره به تداوم حملات رژیم صهیونیستی و این که این دومین بار است که از زمان طوفان الاقصی در یک منطقه هدف گلوله قرار می گیرد، قطعنامه اخیر شورای امنیت در باره غزه را اقدام سیاسی برای کاهش از خشم جهانی علیه رژیم صهیونیستی قلمدات کرد.

وی با اشاره به قطعنامه گسترش کمک ها به نوار غزه تاکید کرد که در آتش بس قبلی رژیم صهیونیستی تنها به چند صد کامیون حامل کمک های انسانی اجازه ورود به غزه داد و بخشی از کمک های ارسالی به علت انتظار طولانی در مرز و گذشتن تاریخ مصرف آن قابل استفاده نبودند.

این کارشناس فلسطینی تاکید کرد که قطعنامه شورای امنیت در خصوص غزه چیزی جز یک تصمیم سیاسی برای کاستن از خشم جهانی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا به علت تداوم تجاوزگری علیه غزه نیست.
قطعنامه گسترش کمک ها به غزه در جلسه علنی روز جمعه (اول دی ماه) شورای امنیت ۱۳ رای مثبت از ۱۵ رای اعضای شورای امنیت را کسب کرد و آمریکا و روسیه بعنوان دو عضو دائم دارای حق وتو در این شورا، به این قطعنامه رای ممتنع دادند. به این ترتیب این قطعنامه بدون هیچ رای مخالفی به تصویب رسید.

به موجب این قطعنامه رژیم صهیونیستی باید زمینه رسیدن کمک های انسانی به سراسر نوار غزه را هموار کند.

پربیننده ترین خبرها