موافقت آمریکا با افزایش فروش سلاح به رژیم اسرائیل

موافقت آمریکا با افزایش فروش سلاح به رژیم اسرائیل
شنبه 9 دی 1402 - 02:52

وزارت خارجه آمریکا با فروش سلاح‌های بیشتر به اسرائیل به ارزش بیش از ۱۴۷ میلیون دلار موافقت کرد.

العالم - آمریکا

پنتاگون اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا فروش پرتابه‌های M107 و تجهیزات مرتبط با آن به ارزش بیش از ۱۴۷ میلیون دلار به اسرائیل را تأیید کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در توضیح درباره تأیید این فروش تسلیحاتی گفته که اسرائیل در شرایط اضطراری قرار دارد که فروش فوری به آن را توجیه می‌کند.

این در حالی است که بسیاری از سلاح‌های ارسالی آمریکا به اسرائیل از زمان آغاز جنگ در غزه به صورت مخفیانه بوده است.

حدود یک ماه پیش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی اختصاصی فاش کرده بود آمریکا برای کمک به اسرائیل در اجرای عملیات نظامی در غزه بمب‌های عظیم‌ سنگرشکن و ده‌ها هزار سلاح و گلوله توپخانه دیگر در اختیار اسرائیل قرار داده است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در آن گزارش به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده افزایش ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل که ارسال ۱۵ هزار بمب و ۵۷ هزار گلوله توپخانه را شامل می‌شود اندکی بعد از حمله ۷ اکتبر آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته بود انتقال صدها میلیون دلار مهمات با هواپیماهای نظامی سی‌17 از آمریکا به تل‌آویو نشان‌دهنده چالش‌های دیپلماتیکی است که پیش روی دولت جو بایدن، رئیس‌‌جمهور آمریکا قرار دارد. آمریکا از یک طرف متحد اصلی‌اش در منطقه را به اجتناب از افزایش تلفات غیرنظامیان دعوت می‌کند اما از طرف دیگر بسیاری از مهماتی که آن عملیات‌ها به واسطه آنها انجام می شود را در اختیار تل‌آویو قرار دهد.

آمریکا بعد از ۷ اکتبر به شدت از حملات رژیم اسرائیل حمایت کرده است. دولت جو بایدن می‌گوید که تنها از «وقفه‌های جنگی» در غزه حمایت می‌کند و طرفدار آتش‌بس که می‌تواند به نفع حماس تمام شود نیست.

وال‌استریت‌ژورنال علاوه بر این گزارش داده بود دولت جو بایدن بر خلاف رویه‌اش در قبال جنگ اوکراین که آمارهای مربوط به ارسال تسلیحات را به صورت علنی اعلام می‌کند در خصوص مراودات تسلیحاتی با اسرائیل هیچ اماری منتشر نکرده است.

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که بخشی از دلایل سکوت واشنگتن در ماجرای کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل این است که سلاح‌های ارسالی به تل‌‌اویو از طریق مکانیسم متفاوتی از جمله از طریق فروش‌های نظامی اتفاق می‌افتند. علاوه بر این، اسرائیل بزرگترین دریافت‌کننده کمک‌های نظامی آمریکا در هر سال است و سالانه 3.8 میلیارد دلار از این طریق دریافت می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها