عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با صدویکمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با صدویکمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
دوشنبه 25 دی 1402 - 07:58

یکصد و یکمین روز از جنگ غزه و قتل عام فلسطینیان از سوی اشغالگران صهیونیست در حالی امروز (دوشنبه) آغاز شده است که با وجود کشتار حدود 24 هزار فلسطینی به ویژه شمار زیادی از زنان و کودکان،‌ وزیر جنگ این رژیم بر تداوم کشتار تا شکست حماس تاکید و این نسل کشی بی سابقه را مطابق استانداردهای حرفه ای و اخلاقی عنوان کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ در یکصد و یکمین روز از حملات رژیم صهیونیستی و کشتار فلسطینیان غزه و کرانه باختری، نیروهای مقاومت فلسطین بامداد امروز وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در مرکز و جنوب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شدند.

در همین حال نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز به دانشگاه نجاح در شهر نابلس نیز یورش بردند. شورای دانشجویی دانشگاه نجاح اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی شماری از دانشجویان این دانشگاه را بازداشت کردند.
یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته است که اسرائیل تا شکست حماس متوقف نخواهد شد.
به ادعای وزیر جنگ اسرائیل، نیروهای دفاعی این رژیم در حال نبرد در عادلانه ترین جنگ تاریخ اسرائیل هستند و تاکید کرد، اگر چه ما با یک دشمن ظالم روبرو هستیم ما به حفظ استانداردهای حرفه‌ای و اخلاقی ادامه خواهیم داد.

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درحالیست که طی صد روز گذشته ارتش اسرائیل در این جنگِ به گفته او عادلانه دست کم 24 هزار نفر که اغلب آنها زن و کودک هستند را کشته است و بیش از 2 میلیون نفر را آواره کرده است.

بنابر اعلام روز گذشته (یکشنبه)‌ وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر (15 مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) به 23 هزار و 968 نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه همچنین خاطرنشان کرد که آمار مجروحان این تجاوزات به 60 هزار و 582 نفر رسیده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه العالم از یکصد و یکمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

21:52 | درخواست مصری‌ها برای بازگشایی گذرگاه رفح

گذر

مردم مصر با برگزاری تظاهراتی در مقابل کانون روزنامه‌نگاران در قاهره خواستار بازگشایی گذرگاه رفح شدند.

19:04 | تصاویری از عملیات مشترک مبارزان گروهان های القدس و گردان های الاقصی - تیپ العامودی در بمباران تجمع نظامیان دشمن صهیونیستی در خان یونس

گردان

16:47 | عقب نشینی لشکر 36 ارتش اشغالگر از باریکه غزه

ع

رسانه های عبری تصاویری از عقب نشینی لشکر 36 ارتش اشغالگر از باریکه غزه پس از 101 روز جنگ تجاوزکارانه علیه این باریکه منتشر کردند.

16:25 | تصویری از محل وقوع عملیات ضدصهیونیستی در منطقه عناتا در شمال تل آویو

لب

15:52 | 2 عملیات ضدصهیونیستی در تل آویو/19 صهیونیست زخمی شدند

شبکه 14 تلویزیون رژیم اسرائیل از کشته‌شدن یک شهرک‌نشین در عملیات ضد صهیونیستی در منطقه رعناتا در شمال تل‌آویو خبر داد.

فل

منابع خبری از وقوع یک عملیات زیرگیری و یک عملیات دیگر با سلاح سرد در سه نقطه در منطقه «رعناتا» در شمال تل آویو و مجروح شدن 19 صهیونیست خبر دادند.

حال 3 نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

13:44 | توییتی از ترکی شلهوب نویسنده منتقد سعودی: مسلمانان هلند به رغم استقرار گسترده پلیس در محل، مانع آتش زدن قرآن کریم شدند.

j,

13:41 | دکتر اولینا یک همسر و مادر اوکراینی است، وی حاضر به ترک غزه نشده و همراه با همسر و دخترش برای کمک به مردم آسیب دیده از جنگ رژیم صهیونیستی، در غزه مانده است و هر روز صبح مثل بقیه اهالی غزه نان می پزد.

n;jv

12:43 | بازداشت فوتبالیست اسرائیلی در ترکیه


ترکیه "ساگیو یهزکل" بازیکن اسرائیلی تیم آنتالیا اسپور را به دنبال حمایت وی از کشتار رژیم اشغالگر صهیونیستی در عین بازی بازداشت کرد.

این بازیکن اسرائیلی در بازی مقابل تیم ترابوزان اسپور پس از به ثمر رساندن گل تساوی تیمش، علامتی به نشانه حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایات آن علیه غزه را نشان داده بود.

11:28 | منابع فلسطینی از شهادت 15 شهروند به دنبال بمباران خانه ای در محله السبرا در غزه خبر دادند.

10:50 | برآورد ارتش صهیونیستی: اکثر مبارزان و رهبران حماس همچنان در قید حیات هستند


روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت گزارش داد که پس از گذشت 100 روز از جنگ در غزه، برآوردهای ارتش اسراییل حاکی از آن است که اکثر مبارزان و رهبران جنبش حماس در نوار غزه همچنان در قید حیات هستند.

10:44 | فلسطین الان: منابع محلی اعلام کردند که در حمله نظامیان اشغالگر به خیابان الثلاثینی در مرکز غزه بیش از 22 فلسطینی شهید و شماری نیز مجروح شدند.

10:43 | خبرگزاری فلسطینی شهاب : در این ویدیو از خبرنگاران در فلسطین پرسیده اند پس از 100 روز دلتان برای چه چیزی تنگ شده است؛ بازگشت به زندگی طبیعی کنار خانواده، دیدن بچه ها پس از صد روز دوری و جمع شدن دور یک سفره با خانواده و دور شدن از صدای بمب و موشک و ..... چیزهای ساده ای است که خبرنگاران پس از صد روز کار و خطر می خواهند.

ofv

10:40 | ویدیویی از تظاهرات گسترده در شهر تورنتوی کانادا د رحمایت از غزه

ح

10:01 | شهادت ۳۳ فلسطینی در بمباران‌های بامداد امروز در غزه

در حملات بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در شهر غزه ۳۳ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

09:11 | خبرگزاری فلسطینی شهاب: سازمان خبرنگاران بدون مرز اعلام کرد که دادگاه لاهه قصد دارد درباره جنایات اسرائیل علیه خبرنگاران فلسطینی از جمله در غزه تحقیق کند.

08:25 | تظاهرات حامیان فلسطین مقابل پایگاه انگلیس در قبرس


صدها معترض در مقابل پایگاه نظامی انگلیس در قبرس در اعتراض به سیاست‌های دولت لندن در زمینه دامن زدن به جنگ در غزه و یمن تظاهرات کردند.

08:20 | فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله به ناوشکن آمریکایی "لا بون" با یک موشک کروز ضد کشتی از یمن خبر داد.

رویترز گزارش داد که ارتش آمریکا حمله موشکی کروز به کشتی آمریکایی در دریای سرخ را خنثی کرد.

08:01 | یورش صهیونیست‌ها به دانشگاه نجاح و بازداشت شماری از دانشجویان

[

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز (دوشنبه) به دانشگاه نجاح در شهر نابلس یورش برده و شماری از دانشجویان را بازداشت کردند.

07:32 | تصویر جالب از تماشاگر فوتبال که درحال پیگیری سخنان ابوعبیده است


یکی از تماشاگران بازی دو تیم ایران و فلسطین حین تماشای بازی در حال پیگیری سخنان ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام است.

07:15 |فرماندهی مرکزی آمریکا: یک موشک کروز ضد کشتی از یمن به سمت ناوشکن آمریکایی "لا بون" که در جنوب دریای سرخ فعالیت می کرد شلیک شد.

07:09 | شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست بامداد امروز (دوشنبه) با حمله به روستای بورین در نابلس واقع در کرانه باختری یک دستگاه خودرو را به آتش کشیدند.


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها