نشست مهم دبیر کل سازمان ملل با کشورهای تحریم کننده آنروا

نشست مهم دبیر کل سازمان ملل با کشورهای تحریم کننده آنروا
سه شنبه 10 بهمن 1402 - 13:22

دبیر کل سازمان ملل امروز در نیویورک با نمایندگان کشورهایی که کمک‌های مالی خود به آنروا را تعلیق کرده‌اند دیدار خواهد کرد.

العالم - جهان

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از نشست مهم «آنتونیو گوترش» با کشورهای تحریم کننده آنروا (سازمان امدادی و شغل یابی برای آوارگان فلسطینی) در روز سه شنبه در نیویورک خبر داد.

به دنبال اتهامات ادعایی رژیم صهیونیستی در زمینه همکاری 12 نفر از پرسنل سازمان آنروا با حماس در حمله به فلسطین اشغالی در روز هفتم اکتبر، برخی کشورهای از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ژاپن کمکهای مالی خود به این سازمان امدادرسان که در غزه فعالیت می‌کند را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل می‌گوید که «گوترش از اتهامات اسرائیل علیه کارکنان آنروا وحشت زده است».

وی افزود: اما پیام گوترش به حامیان آنروا از جمله کشورهایی که کمکهای خود را تعلیق کرده اند این است که حداقل ادامه کمکهای خود را تضمین کنند چرا که انروا دهها هزار پرسنل اختصاصی در سراسر منطقه دارد.

گوترش پیش از این با لیندا توماس گرینفیلد نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل دیدار کرده و قرار است امروز سه شنبه با نمایندگان دیگر کشورهای تحریم کننده نیز دیدار و رایزنی کند.

دوجاریک افزود: گوترش در همین زمینه با رهبران منطقه ای نیز در ارتباط است و ساعاتی پیش با عبدالله دوم پادشاه اردن و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر نیز رایزنی کرده است.

آنروا اعلام کرده که به سرعت اتهامات وارده را بررسی میکند، اما قطع کمکهای مالی تنها بر مردم عادی در غزه تأثیر خواهد گذاشت.

سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه گفته بود که اسرائیل هنوز پرونده خود درباره اتهاماتی که علیه کارکنان آنروا مطرح کرده، را به طور رسمی ارائه نکرده است.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر آنروا در واکنش به اقدام کشورهای مذکور در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر)نوشت: فلسطینی‌های غزه به این مجازات دسته‌جمعی مضاعف نیاز نداشتند.

پربیننده ترین خبرها