رسانه‌های عبری‌ فاش کردند:

دولت بایدن اجرای طرح "پسا نتانیاهو" را بررسی می‌کند

دولت بایدن اجرای طرح
دوشنبه 16 بهمن 1402 - 20:19

در صد و بیست‌ودومین روز جنگ غزه، منابع عبری از تلاش دولت آمریکا برای سرنگونی بنیامین نتانیاهو و کابینه او خبر دادند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند دولت "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا همکاری با شماری از مقامات اسرائیلی، از جمله رهبران و اعضای جامعه مدنی را برای بررسی و اجرای طرح "پسا نتانیاهو" آغاز کرده است.

به گفته مقامات ارشد آمریکایی، دولت بایدن در تلاش برای دستیابی به اهدافش در خاورمیانه، مشتاقانه منتظر "فردای پس از نتانیاهو" است.

کانال ۷ تلویزیون عبری‌زبان به نقل از این منابع تصریح کرد: نتانیاهو "برای همیشه آنجا(در قدرت) نمی‌ماند".

پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی از طرح کودتا در اسرائیل علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر خبر دادند و تأکید کردند که در پی تشدید تنش در کنیست(‌پارلمان)‌ گام‌هایی برای حذف نتانیاهو از قدرت برداشته شده است.

این رسانه‌ها گزارش دادند برخی از اعضای کابینه جنگ از جمله وزیر سابق امنیت داخلی "بنی گانتز"، تلاش دارند وزرا و اعضای کنیست از حزب لیکود را برای "سرنگونی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و تغییر کابینه وی در دوره پارلمانی کنونی" بسیج کنند.

روزنامه "هاآرتص" در این خصوص نوشت: نتانیاهو و گانتز در مواضع خود درخصوص جنگ غزه و مسائل مربوط به آن به شدت دچار اختلاف شده‌اند. در حالی‌که نتانیاهو "فشار نظامی بر حماس در غزه" را زمینه‌ساز توافق تبادل اسرا می‌داند، گانتز این ایده را رد می‌کند و خواستار "بررسی فرمول‌های جدید برای تشویق حماس به تبادل اسرا" است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها