با رد ادعای تل آویو؛

مصر: شمار اسیران کشته شده اسراییلی در غزه بیش از۵۰ نفر است

 مصر: شمار اسیران کشته شده اسراییلی در غزه بیش از۵۰ نفر است
چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 09:14

در حالی‌که مذاکرات و تلاش‌های دیپلماتیک درباره توافق جدید برای تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس ادامه دارد، ارزیابی‌های محرمانه پرده از شمار اسرای کشته‌شده در نوار غزه به دنبال حملات رژیم صهیونیستی برداشت.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درحالی روز گذشته اعلام کرد که ۳۱ نفر از اسرای اسرائیلی در نوار غزه کشته شده‌اند که مصر با رد ادعای تل آویو، شمار اسرای اسراییلی کشته شده به دنبال حملات این رژیم در غزه را بیش از ۵۰ نفر اعلام کرد.

پیشتر جنبش حماس اعلام کرده بود که ده‌ها اسیر اسرائیلی در غزه در نتیجه حملات و بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی کشته شده اند.

در همین حال تلویزیون سعودی "العربیه" به نقل از مقامات مصری مطلع از روند مذاکرات درباره توافق احتمالی برای تبادل اسرا فاش کرد که از ۷ اکتبر( آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون بیش از ۵۰ اسیر اسرائیلی در نوار غزه کشته شده‌اند.

این منابع تصریح کردند که این ارزیابی‌ها در جلساتی با مشارکت مسئولان آمریکایی و مصری که درباره اسرا انجام شد، حاصل شده است.

این بدان معناست که حدود ۸۰ نفر از ۱۳۲ اسیر اسرائیلی در نوار غزه زنده هستند و گروه‌های فلسطینی نیز اجساد ده‌ها اسیر را در نزد خود نگه داشته‌اند.

با این حال، شماری از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی خاطرنشان کرده‌اند که شمار کشته‌شده‌ها هنوز دقیقا مشخص نیست.

به گفته مسئولان مصری، حماس به مذاکرات‌کنندگان اعلام کرده که اطلاعی درباره شمار دقیق اسرای کشته‌شده ندارد.

پربیننده ترین خبرها