4 حمله حزب‌الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

4 حمله حزب‌الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی در مرز لبنان
دوشنبه 23 بهمن 1402 - 02:34

حزب‌الله لبنان روز یکشنبه از چهار حمله علیه نظامیان و تأسیسات رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان خبر داد.

العالم- لبنان

جنبش حزب الله لبنان امروز (۲۲ بهمن) از حملات دقیق و موفق به مواضع ارتش اشغالگر اسرائیل در نقاط مختلف مرز لبنان خبر داد.

حزب‌الله لبنان پیش از ظهر امروز در بیانیه‌ای گفت که تجهیزات جاسوسی ارتش اشغالگر را در پایگاه رویسات العلم و مزارع اشغالی شبعا را با موفقیت هدف قرار داده است. این گروه مقاومت در بیانیه دیگری نیز اعلام کرد که به گروهی از نظامیان اسرائیلی در نقطه مرزی «مثلث الطیحات» حمله و تعدادی از آن‌ها را کشته و زخمی کرده است. همچنین تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل در نقطه مرزی «العباد» نیز به شکل دقیق هدف قرار گرفته است.

اما در چهارمین عملیات، نیروهای حزب‌الله تعدادی از نظامیان اسرائیلی را در نقطه مرزی «جبل نذر» مورد هدف قرار دادند.

حزب‌الله همچنین امروز با انتشار ویدئویی خبر داد که یک پهپاد شناسایی ارتش اسرائیل را روز گذشته توانسته با موفقیت به کنترل خود در آورد.

ادامه حملات حزب‌الله لبنان علیه مواضع اشغالگران در حالی امروز وارد صد و بیست و هفتمین روز شد که رادیو ارتش اسرائیل امروز (۲۲ بهمن) از انتقال یک لشکر از غزه به سمت مرز لبنان خبر داد.

به گفته رادیو ارتش اسرائیل، تنش میان فرماندهان نظامی اسرائیلی نشان از در تنگنا قرار گرفتن ارتش این رژیم برای مواجهه در دو جبهه جنوب (غزه) و شمال (مرز لبنان) دارد، به طوریکه فرمانده جبهه جنوب چند هفته پیش خواستار عدم انتقال لشکر ۳۶ به مرز لبنان شده بود، اما در نهایت سران ارتش تصمیم گرفتند تا این لشکر که از بزرگترین لشکرهای ارتش است را به مرز لبنان منتقل کنند.

انتقال یک لشگر از غزه به مرز لبنان همچنین در حالی است که سید حسن نصرالله چندین بار هدف اصلی عملیات‌های حزب‌الله را نه ورود به جنگ تمام‌عیار با صهیونیست‌ها، بلکه کاهش فشار از روی نیروهای مقاومت در غزه عنوان کرده است.

پربیننده ترین خبرها