لحظه به لحظه با 134مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 134مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
شنبه 28 بهمن 1402 - 07:51

رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) در یکصدو سی و چهارمین روز حملات خود به باریکه غزه و کرانه باختری، فلسطینیان غزه را از هوا و زمین هدف حملات جنگنده ها و گلوله های توپ قرار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، رژیم صهیونیستی بامداد امروز مناطق مختلف غزه را هدف حملات توپخانه ای و جنگنده های خود قرارداد.

در این حملات اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه، شرق بیت حانون در شمال باریکه غزه و محله الزیتون در شرق خان یونس هدف حملات توپخانه ای قرار گرفت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز اردوگاه النصیرات، محله الصبره در شهر غزه، شهرک القراره در شمال خان یونس و منطقه کشاورزی در جنوب دیر البلح در مرکز باریکه غزه را بمباران کرد.

همچنین دو فلسطینی بر اثر بمباران خانه‌ای در رفح به شهادت رسیدند.

درهمین حال دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه پس از بررسی شکایت جدید آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی خواستار اتخاذ تدابیر اضافی در رابطه با قضیه نقض معاهده منع نسل‌کشی ازسوی این رژیم شد.

دادگاه لاهه تاکید کرد که اوضاع خطرناک غزه مستلزم اجرای فوری تدابیر ذکر شده در تصمیمات صادره در ۲۶ ژانویه گذشته است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 134مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:25| گزارش العالم از هدف قرار دادن یک کشاورز و دخترش هنگام جمع آوری گیاهان برای تغذیه

نظامیان اشغالگر یک کشاورز و دخترش را در بیت حانون هنگام جمع آوری گیاهان برای تغذیه، هدف قرار داده و زخمی کردند. (جزئیات خبر)

21:43| نتانیاهو: خواسته‌های حماس یعنی شکست اسرائیل

خواسته‌های حماس به معنای شکست اسرائیل است و ما با آنها موافقت نخواهیم کرد. همه می‌گویند باید تا پیروزی و تا حذف حماس ادامه دهیم.

اسرائیل تا رسیدن به یک پیروزی قاطع مبارزه خواهد کرد و این چیزی است که ما به همه رهبران جهان که با آنها در ارتباط هستیم، می‌گوییم.

21:39| شهادت 44 فلسطینی در بمباران خانه های فلسطینیان غزه

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه از شهادت 44 شهروند فلسطینی و زخمی شدن 80 نفر دیگر در حمله شنبه شب جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به خانه ها در مرکز نوار غزه خبر داد. (جزئیات خبر)

21:34| بازگشت دوباره آوارگان فلسطینی از رفح به بیمارستان «شهدای الاقصی»

به دنبال حملات و بمباران مداوم رژیم اسرائیل به شهر رفح، فلسطینیان آواره که مجبور به مهاجرت به این شهر شده بودند، بار دیگر در حال بازگشت به بیمارستان شهدای الاقصی هستند. (جزئیات خبر)

21:13| کشته و زخمی شدن 3 نظامی صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود اعتراف کرد.

بنابر این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: یک نفر از کشته‌های عملیات تیراندازی روز گذشته در کریات ملاخی یک نظامی اسرائیلی بوده است. (جزئیات خبر)

21:04| 44 نفر در بمباران خانه‌های فلسطینیان در مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بر اثر بمباران‌های امروز خانه‌های فلسطینیان در مناطق مرکزی نوار غزه تا این لحظه 44 نفر شهید و 80 نفر زخمی شده اند.

در همین حال زارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه قبل از ظهر امروز اعلام کرد: شمار شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته (15 مهر ماه / آغاز عملیات طوفان الاقصی) به ۲۸ هزار و ۸۵۸ نفر و تعداد مجروحان نیز به ۶۸ هزار و ۶۷۷ نفر رسیده است.

20:15| وضعیت فاجعه بار بیمارستان ناصر به دنبال یورش نظامیان صهیونیست

نظامیان اشغالگر به بخش ICU بیمارستان ناصر در خان یونس، بزرگ ترین مرکز پزشکی و درمانی در جنوب باریکه غزه یورش برده و آنجا را اشغال کردند. (جزئیات خبر)

فیلم

19:48| هجوم به گذرگاه اسرائیلی ایرز در بیت حانون بین جنوب فلسطین اشغالی و سرزمین های 1948 توسط مقاومت فلسطین در 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی).

فیلم

19:32| انصارالله در "فهرست تروریستی آمریکا"؛ آیا یمن از حمایت از غزه دست می کشد؟

خبر: وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: دیروز جمعه (16 فوریه/ 27 بهمن) در پاسخ به حملات مستمر حوثی ها (جنبش انصار الله یمن) به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سرخ، گنجاندن این گروه به عنوان یک گروه تروریستی بین‌المللی وارد مرحله اجرایی شد. (جزئیات خبر)

18:32| حزب الله تجهیزات جاسوسی اشغالگران اسرائیلی را هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه نظامی "برکه ریشا" در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.

18:31| تظاهرات گسترده در مادرید در حمایت از غزه

شرکت کنندکان در تظاهرات‌ خواستار توقف فوری نسل‌کشی ملت فلسطین شدند.

فیلم

16:31| حزب‌الله به ۲ پایگاه رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

منابع رسانه‌ای از حمله موشکی حزب‌الله لبنان به دو پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

بنابر این گزارش، حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: پایگاه اسرائیلی برانیت در شمال فلسطین اشغالی را با موشک «فلق 1» هدف قرار داده است.

حزب‌الله خاطرنشان کرد، اهداف مد نظر در این حمله به صورت دقیق و مستقیم مورد اصابت قرار گرفت. (جزئیات خبر)

15:54| هشدار به اسراییل درباره حمله به لبنان و شعله ورشدن آتش جنگ بزرگ

یک کارشناس و تحلیل گر عرب هشدار داد که دشمن اگر بخواهد به عمق خاک لبنان حمله کند، آتش جنگ بزرگ را روشن می کند و این جنگ جرقه آزادی فلسطین خواهد بود.

محسن صالح ،اظهار داشت: مقاومت لبنان سوگند یاد کرده است که اجازه ندهد لبنان جولانگاه رژیم صهیونیستی شود و بر همین اساس این رژیم را از جنوب لبنان اخراج کرد، ما این حقیقت را در سال 2000 اثبات کرده ایم. (جزئیات خبر)

14:54| روزنامه تایمز متن گفتگوی این نشریه را با بازجوی اسراییلی سابق یحیی سنوار رهبر جنش حماس در غزه، درباره اینکه آیا او تا آخرین لحظه تا شهادت مبارزه می کند یا به مصر می گریزد، منتشر کرده است.

14:22| سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا در تشریح جزئیات این خبر گفت: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، عصر روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ دو تروریست فراری که قصد انجام اقدامات خرابکارانه و انتحاری در یکی از شهرهای استان گلستان را داشتند، دستگیر شدند.

اعضای این تیم که یک مرد و یک زن هستند، قبل از انجام هرگونه اقدام، در یک عملیات غافلگیرانه، توسط تیم تخصصی نوپوی یگان‌های ویژه پاسداران فراجا دستگیر شدند و از آنان، مقادیری مواد منفجره، کشف و ضبط شد.

14:11| «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس: اسرائیل مسئول عدم پیشرفت برای دستیابی به توافق آتش بس است

- اسرائیل مسئول عدم پیشرفت برای دستیابی به یک توافق آتش بس است.

- ما کمتر از توقف کامل تجاوزگری رژیم اسرائیل و عقب نشینی ارتش این رژیم از غزه و رفع محاصره ظالمانه این منطقه را قبول نخواهیم کرد.

- حماس در مذاکرات با مسئولیت پذیری برخورد کرده است و هرگز جانفشانی ملت خود و دستاوردهای مقاومت را نادیده نخواهد گرفت.

- تحقق قرارداد مبادله اسیران از طریق آزادی اسیران ما به ویژه اسیران قدیمی از اهداف مذاکرات است و عبور از آن ممکن نیست.

13:49| وزارت بهداشت در غزه: آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 28858 شهید و 68677 مجروح رسیده است.(جزئیات خبر)

13:23| یک مسئول سابق اطلاعاتی موساد گفته است «تمامی فلسطینیان بالای 4 سال در نوار غزه از حماس حمایت می کنند و به همین خاطر مستحق این هستند که در معرض سیاست مجازات دسته جمعی توسط اسرائیل قرار گیرند.»

13:15| «محمد عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر قطر و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان نشستی محرمانه داشتند.

- به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، نخست وزیر قطر و رئیس رژیم اشغالگر در این نشست موضوع آزادی اسرا را بررسی کردند.

13:11|شبکه اسرائیلی «کان» شامگاه جمعه گزارش داد که مقامات اسرائیلی پس از تهدید سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، چندین جاده در شمال سرزمین های اشغالی را بستند. (جزئیات خبر)

13:01| یک تحلیلگر عرب گفت: طرح «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره آتش بس موقت قبل از ماه رمضان در غزه دامی برای خلع سلاح مقاومت در غزه به ویژه حماس و جهاد اسلامی است.(جزئیات خبر)

12:13| تصاویری از شدت ویرانی اردوگاه الشاطی در غزه پس از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی

1

12:09| ادعای عجیب رژیم اسرائیل درباره مشاهده خانواده یحیی سنوار در تونل غزه (جزییات بیشتر)

رژیم صهیونیستی در حالی مدعی شده سنوار با فرزندانش در تونلی در غزه ر‌ویت شده که براساس گزارش رسانه‌ها وی از همسرش تنها یک پسر دارد.

12:06 | هرتزوگ در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در دیدار با علی‌اف پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت.

1

12:01 | دیدار نخست وزیر عراق با معاون رئیس جمهور آمریکا

- نخست وزیر عراق و معاون رئیس جمهوری آمریکا بر ادامه گفتگوهای دو کشور از طریق کمیته مشترک برای پایان حضور ائتلاف بین المللی در عراق تاکید کردند.

11:54 | محمدکاظم آل صادق سفیر ایران در بغداد: صادرات گاز ایران به عراق به حالت عادی بازگشت- اخیراً ایران عملیات تعمیر و نگهداری سالانه خطوط لوله گاز مورد استفاده برای صادرات به عراق را انجام داده است در حالی که کاهش جریان گاز وجود داشت اما این صادرات به طور کامل قطع نشده بود و جریان گاز به حالت عادی و قبلی خود بازگشته است.

- توافقی با عراق مبنی بر صادرات 40 تا 50 میلیون متر مکعب گاز برای راه اندازی و بهره برداری از آن در نیروگاه‌های برق وجود دارد و این چیزی است که تهران روی آن کار می‌کند و ما تاکید می‌کنیم که تابستان آینده شاهد افزایش جریان گاز به عراق خواهیم بود.

11:53 | حمله موشکی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی؛

مقاومت فلسطین در نوار غزه شهر اشغالی عسقلان را هدف حمله موشکی قرار داد.

1

11:11 |شهادت بیش از 10 فلسطینی در بمباران محله شیخ رضوان

جنگنده‌های صهیونیست خانه‌ای را در محله شیخ رضوان در شهر غزه بمباران کردند که بر اثر آن بیش از 10 فلسطینی به شهادت رسیده و شمار زیادی هم زخمی شدند.

11:00 |بازداشت 100 فلسطینی در بیمارستان ناصر

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نظامیان این رژیم 100 فلسطینی را در بیمارستان ناصر در شهر خان یونس بازداشت کرده‌اند.

10:45 |ویدیویی از انتقال پیکر خبرنگارِشهید انس الشریف به گورستان الفالوجا در غرب اردوگاه جبالیا

پیکر این شهید به دلیل فشارها و حملات هوایی و زمینی گسترده رژیم صهیونیستی، به ناچار در مدرسه آوارگان دفن شده بود اما خانواده وی بالاخره موفق شدند پیکر او را به گورستان اصلی منتقل کنند. انتقال پیکر خبرنگارِشهید انس الشریف به گورستان الفالوجا

10:30 | گزارش العالم از هنرمندی نقاش فلسطینی روی خرابه های غزه با زیرنویس فارسی هنرمندی نقاش فلسطینی روی خرابه های غزه

10:00 |شمار شهدای رسانه در غزه به 130 نفر رسید

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه از شهادت 4 خبرنگار دیگر در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر داد.

09:40 |ویدیویی از جشن عروسی در مرکز آوارگان فلسطینی در دیر البلحجشن عروسی در مرکز آوارگان فلسطینی در دیرالبلح

09:30 |وزارت بهداشت غزه:

نظامیان صهیونیست کاروان سازمان جهانی بهداشت را در محدوده 50 متری بیمارستان الناصر در خان‌یونس بازداشت کردند.

این کاروان شامل دو کامیون بود که یکی حامل سوخت و دیگری حامل آب و غذا بود.

اسرائیل این کاروان را به مدت 7 ساعت بازداشت کرد.

09:00 |تجمع حاميان ملت فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در شهر سئول کره جنوبی برای محکوم کردن حملات وحشیانه این رژیم به نوار غزه تجمع حاميان ملت فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در شهر سئول

08:30 | اتحادیه عرب خواستار تحریم 60 سازمان صهیونیستی شد

اتحادیه عرب از کشورهای عضو خواست یک لیست شامل 60 سازمان و گروه افراطی صهیونیست حمله‌کننده به مسجدالاقصی و مرتبط با پروژه‌های شهرک‌سازی را در لیست تروریستی ملی عربی قرار دهند.

08:15 |دختر ابوبکر البغدادی: از شنیدن اعلام خلافت پدرم در تلویزیون شوکه شدم

وقتی پدرم را در تلویزیون دیدم که خلافت داعش را از مسجد النوری در موصل اعلام کرد، بسیار شوکه شدم.(جزییات بیشتر)

08:00 |حمله رژیم صهیونیستی به دانشگاه‌های غزه

در پی حمله رژیم اشغالگر، 5 دانشگاه از مجموع 6 دانشگاه تخریب شده و 166 استاد هم به شهادت رسیدند.

07:50 |رسانه‌ صهیونیستی: توافق حماس و اسراییل پیش از ماه رمضان قطعی می شود

روزنامه «هاآرتص» جمعه شب گزارش داد که توافق حماس و اسراییل در زمینه تبادل اسیران تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.(جزییات بیشتر)


07:40 |واکنش حماس به تصمیم دادگاه لاهه علیه اقدامات رژیم صهیونیستی

حماس از تصمیم دادگاه دادگستری بین المللی علیه رژیم صهیونیستی که در آن از این رژیم خواسته است به تعهدات خود بر اساس توافقنامه مربوط به نسل‌کشی و کشتار جمعی پایبند باشد، استقبال کرد.(جزییات بیشتر)

07:30 |محموله تسلیحاتی جدید آمریکا برای ارتش رژیم صهیونیستی

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی: دولت بایدن با اینکه از تلاش برای آتش بس در غزه حرف می‌زند، اما می‌کوشد محموله اسلحه جدیدی برای اسرائیل بفرستد.

07:13 |خبرنگاری که با وجود قطع پا در غزه کارش را رها نکرد

حازم سلیمان، خبرنگار اهل غزه، با وجود اینکه یکی از پاهایش قطع شده است، سعی می‌کند ویرانی غزه در نتیجه حملات اسرائیل را ثبت کند.
قطتع

07:09 | بمباران محله الصبره غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی
بمبار ان

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها