حماس: اگر حمایت‌ آمریکا نبود، جنگ گرسنگی و کشتارها علیه غزه ادامه نمی‌یافت

حماس: اگر حمایت‌ آمریکا نبود، جنگ گرسنگی و کشتارها علیه غزه ادامه نمی‌یافت
جمعه 4 اسفند 1402 - 22:43

اسامه حمدان از رهبران حماس گفت: استفاده آمریکا از حق وتو برای سومین بار نشانه مشارکت واشنگتن در کشتار مردم غزه است.اگر حمایت آمریکا نبود جنگ گرسنگی و قتل‌عام در غزه ادامه نمی یافت.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، اسامه حمدان، سخنگو و عضو ارشد دفتر سیاسی حماس شامگاه جمعه (4 اسفند) طی سخنانی گفت: تمام شرکت کنندگان و حامیان جنگ علیه غزه مسئول جنایاتی هستند که در این جنگ انجام می شود.

وی تصریح کرد: بایدن و دولتش همراه با کابینه رژیم اسرائیل مسئول جنایات در غزه هستند. این جنگ در شمال باریکه غزه علیه بیش از 700 هزار فلسطینی در این منطقه ادامه دارد. جنگ گرسنگی علیه مردم غزه بنا به دستور مستقیم نتانیاهو و وزیر جنگ او انجام شده است.

وی گفت: از تصمیم برنامه جهانی غذا برای تعلیق تحویل کمک ها در شمال غزه غافلگیر شدیم.

این فرمانده مقاومت اظهار داشت: از برادرانمان در کشورهای عربی و اسلامی می خواهیم اقدام فوری برای شکستن محاصره غزه و کمک به اهالی آن انجام دهند.

او تاکید کرد: دشمن صهیونیستی هر طرحی داشته باشد هرگز سیطره یا حاکمیتی بر مسجد الاقصی نخواهد داشت. بی حرمتی دشمن صهیونیستی به مسجد الاقصی یا نقض آزادی عبادت در آن هرگز بدون بازخواست باقی نخواهد ماند.

حمدان گفت: کابینه نتانیاهو هنوز نسبت به خواسته‌های حماس و مقاومت فلسطین لجاجت می‌کند. نتانیاهو وقت کشی و فریبکاری می کند و هدفش توقف دستیابی به توافق است. ما با روحیه مثبت با پیشنهادات میانجیگران درباره توقف جنگ و رفع محاصره برخورد کردیم.

سخنگو و عضو ارشد دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: اهداف شخصی نتانیاهو با طرح های پیشنهادی تعارض دارد. هدف دشمن صهیونیستی درباره استرداد اسرایش با استفاده از زور، هرگز محقق نخواهد شد و قسام به مقابله با متجاوزان ادامه خواهد داد.

حمدان گفت: خواستار تحقیق بین المللی مستقل و سریع درباره گزارش سازمان ملل متحد پیرامون نقض حقوق فلسطینیان توسط دشمن صهیونیستی هستیم.

وی تصریح کرد: استفاده آمریکا از حق وتو برای سومین بار نشانه مشارکت واشنگتن در قتل عام در غزه است. اگر حمایت حکومت آمریکا نبود جنگ گرسنه نگه داشتن مردم غزه و قتل عام آنان ادامه نمی یافت. هواپیماهای آمریکایی به طور 24 ساعته در آسمان غزه پرواز کرده و اطلاعات را مستقیما برای ارتش صهیونیستی ارسال می کنند.

پربیننده ترین خبرها