گزارشی از آغاز قحطی تحمیلی و جنایت جنگی جدید رژیم صهیونیستی درغزه+‌تصاویر و ویدیوها

گزارشی از آغاز قحطی تحمیلی و جنایت جنگی جدید رژیم صهیونیستی درغزه+‌تصاویر و ویدیوها
دوشنبه 7 اسفند 1402 - 12:01

با آغاز فحطی و گرسنگی، منابع پزشکی در باریکه غزه اعلام کردند نیم میلیون فلسطینی در شمال غزه از قحطی رنج می‌برند و این گرسنگی، جان آنها را در سکوت می‌دَرد در همین حال سازمان ملل اعلام کرد که محاصره تحمیلی غزه و استفاده از اهرم گرسنگی به عنوان ابزار جنگی، جنایت جنگی تلقی می‌شود.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، ویدیوهایی اخیرا از تجمع ده‌ها نفر از فلسطینیان شمال باریکه غزه در اعتراض به کمبود مواد غذایی منتشر شده است که نشان می‌دهد آنها پلاکاردهایی با این مضمون در دست دارند: "کودکان ما از گرسنگی می‌میرند"، "کمک‌ها را به شمال غزه بیاورید" و "نه به سیاست گرسنگی".

المصری الیوم در این زمینه گزارش داد: جوان فلسطینی به نام "یحیی محمود" به تازگی ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده که در آن می‌گوید: "۴ روز است که فقط یک وعده غذا خورده‌ام".

گروهی از روزنامه‌نگاران در شمال غزه نیز کلیپ‌های ویدیوئی منتشر کرده‌اند که در آن، "آخرین هشدار" را قبل از اینکه خطر قحطی بر این منطقه سایه بیفکند، داده‌اند.

"انس الشریف" خبرنگار تلویزیون الجزیره در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی "ایکس" گفته است: در شمال غزه، قحطی تمام مراحل را پشت سر گذاشته است.

.

شبح قحطی در بخش‌های مختلف باریکه غزه سایه انداخته است جایی که جمعیت ۲.۲ میلیون نفری آن، به اذعان سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی، از کمبود شدید مواد غذایی رنج می‌برند.

نیم میلیون فلسطینی در معرض قحطی و مرگ

منابع پزشکی در باریکه غزه، روز گذشته اعلام کردند نیم میلیون فلسطینی در شمال غزه از قحطی رنج می‌برند و این گرسنگی، جان آنها را در سکوت می‌دَرد.

منابع پزشکی تصریح کردند ۳۵۰ هزار نفر مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند که حدود ۶۰ هزار نفر آنها را زنان باردار شامل می‌شود.

به گفته این منابع، حدود ۷۰۰ هزار کودک در باریکه غزه در معرض عوارض جدی ناشی از سوءتغذیه، کم‌آبی و کمبود امکانات پزشکی هستند.

طبق اعلام سازمان ملل متحد، قحطی فراگیر اوضاع انسانی در این باریکه را در وضعیت وخیم‌تری قرار داده است به نحوی که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت آن، اکنون در معرض "گرسنگی گروهی" قرار دارند.

سازمان ملل هشدار داده است که محدودیت‌های رژیم صهیونیستی بر بخش خدمات اولیه و کمک‌های بشردوستانه در غزه به نگرانی‌ها درباره ترس گسترش گرسنگی و تشنگی و انواع بیماری‌ها دامن زده است.

در این گزارش آمده است: محاصره تحمیلی غزه ممکن است به معنای مجازات دسته‌جمعی باشد و استفاده از اهرم گرسنگی به عنوان ابزار جنگی، جنایت جنگی تلقی می‌شود.

قحطی در واقع شروع شده است

هلال احمر فلسطین در باریکه غزه آمار دقیقی از تعداد جان‌باختگان در شمال باریکه غزه بر اثر گرسنگی، در اختیار ندارد.

"رائد النمس" مسئول رسانه‌ای هلال احمر به بی‌بی‌سی گفت: شواهد و اطلاعات اولیه‌ای درباره مرگ و میر کودکان و سالمندان مبتلا به بیماری‌های مزمن به دلیل عدم دسترسی به غذا وجود دارد.

النمس توضیح داد: باریکه غزه از قحطی عمومی رنج می‌برد ولی "وضعیت در شمال باریکه وخیم‌تر است"؛ زیرا مناطق مرکزی و جنوبی "به نوعی از طریق گذرگاه زمینی رفح به کمک‌ها- هر چند در سطح کم- دسترسی دارند".

او افزود: باید مداخله واقعی بین‌المللی انجام شود؛ زیرا شرایط فاجعه‌بار شده است قبلا نسبت به قحطی هشدار می‌دادیم ولی اکنون قحطی شروع شده است.

فاجعه‌ انسانی

کمیسر آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطین (آنروا)، روز گذشته اعلام کرد که درخواست‌های این نهاد برای ارسال کمک‌های غذایی به شمال غزه از سوی رژیم صهیونیستی رد شده است.

"فیلیپ لازارینی" گفت: آخرین باری که توانستیم به شمال نوار غزه کمک‌های غذایی بفرستیم در ۲۳ فوریه بوده است.

وی گفت: درخواست‌های ما برای فرستادن کمک‌های غذایی به شمال غزه رد شد و گوش شنوایی برای آن نیست.

هرج و مرج کامل

"صندوق نجات کودکان" هشدار داده است تا زمانی‌که اسرائیل مانع ورود کمک‌ها به غزه شود انتظار می‌رود خطر قحطی افزایش یابد.

مشاور رسانه‌ای آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(‌آنروا) نیز به نوبه خود اعلام کرد: اسرائیل با هدف حذف قضیه آوارگان فلسطینی، در تلاش است تا از دست این سازمان خلاص شود.

پیشتر نیز برنامه جهانی غذا از تعلیق توزیع کمک‌های غذایی در میان ساکنان شمال غزه تا زمان فراهم شدن شرایط مناسب برای توزیع امن کمک‌ها خبر داده بود.

این سازمان تأکید کرد: تصمیم توقف توزیع کمک‌ها در شمال غزه به این معناست که وضعیت آنجا وخیم‌تر شده است و بسیاری از مردم از گرسنگی می‌میرند.

.

پربیننده ترین خبرها