هشدار عضو ارشد انصارالله یمن: عملیات ما تا زمان پایان نسل کشی در نوار غزه ادامه دارد

هشدار عضو ارشد انصارالله یمن: عملیات ما تا زمان پایان نسل کشی در نوار غزه ادامه دارد
شنبه 19 اسفند 1402 - 22:10

یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن هشدار داد که عملیات این جنبش علیه کشتی های رژیم صهیونیستی،آمریکا و انگلیس تا زمان پایان نسل کشی فلسطینی ها در نوار غزه ادامه خواهد داشت.

العالم - یمن

به گزارش شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم، «علی البخیتی» امروز (شنبه) تصریح کرد: ۳۷ موشک و پهپاد به طرف کشتی و ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ شلیک کردیم.

البخیتی افزود: پیام های بین المللی با هدف درخواست برای متوقف کردن عملیات خود دریافت کرده ایم اما «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله تأکید کرده است که یمن، غزه را تنها نخواهد گذاشت.

عضو جنبش انصار الله افزود: ما خواستار توقف کامل تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، خروج نیروهای اشغالگر هستیم و صورت تحقق این ۲ مطالبه، عملیات ما متوقف خواهد شد.

علی البخیتی با تاکید بر اینکه تنها راه توقف عملیات انصار الله، توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه است، تصریح کرد: ما به عملیات خود در ماه مبارک رمضان ادامه می دهیم و بر شدت آن خواهیم افزود.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای عربی، قضیه فلسطین را رها کرده اند و علیه آن توطئه می کنند.

البخیتی در پایان تاکید کرد که استقلال فلسطینی ها در تصمیم گیری، باعث نارضایتی آمریکا شده است.

ساعاتی پیش «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن از اجرای ۲ عملیات ویژه موشکی و پهپادی علیه یک کشتی آمریکایی و ناوچه های ارتش این کشور در خلیج عدن و دریای سرخ خبر داد و گفت: در اولین عملیات، کشتی آمریکایی Propel Fortune در خلیج عدن با چند موشک دریایی مناسب هدف قرار گرفت.

وی ادامه داد: دومین عملیات نیز علیه تعدادی از ناوچه های ارتش آمریکا در دریای سرخ و خلیج عدن با ۳۷ پهپاد صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، این خبر در حالی منتشر می شود که پیش از این ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه ای اذعان کرد نیروهای یمنی بامداد امروز (شنبه) حمله پهپادی گسترده‌ای در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.

ارتش یمن طی چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در باریکه غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

پربیننده ترین خبرها