چاک شومر: برای نجات اسرائیل، از بنیامین نتانیاهو انتقاد کردم

چاک شومر: برای نجات اسرائیل، از بنیامین نتانیاهو انتقاد کردم
جمعه 3 فروردين 1403 - 01:42

رهبر اکثریت در مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که برای نجات اسرائیل, از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم انتقاد کرده است.

العالم-آمریکا

شومر در مصاحبه با "وال استریت ژورنال" گفت: فکر زیادی برای این کار (انتقاد از نتانیاهو) و تاثیر آن بر روابط آمریکا و اسرائیل انجام دادم. هر چه بیشتر به آن فکر می کردم، بیشتر متقاعد می شدم که این اقدام نه تنها کار درستی است، بلکه اگر این کار را نمی کردم، نمی توانستم خودم را ببخشم.

این سناتور آمریکایی با اشاره به کاهش حمایت از اسرائیل در میان دموکرات ها، به ویژه پس از ۷ اکتبر، گفت که در نهایت تصمیم گرفت سخنرانی خود را انجام دهد زیرا نگران تبدیل شدن حمایت آمریکا از اسرائیل به موضوعی سیاسی بود.

وی تاکید کرد:"این امری بود که به من انگیزه داد. اگر اسراییل منحوس شود، احتمال بقای آن بسیار کم می شود."

شومر در مصاحبه ای جداگانه با نیویورک تایمز بار دیگر از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: بدون حمایت آمریکا آینده‌ (رژیم) اسرائیل به پایان خواهد رسید.

یکی از سخنگویان چاک شومر پیشتر با بیان اینکه رهبر اکثریت مجلس سنای ایالات متحده با درخواست بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برگزاری یک جلسه آنلاین ویدئویی و گفت وگو با سناتورهای دموکرات آمریکایی مخالفت کرده است، گفت: درخواست نخست‌ وزیر (رژیم) اسرائیل به این دلیل از سوی شومر رد شده است که این سناتور آمریکایی اعتقادی به انجام چنین گفت وگوهایی به صورت حزبی ندارد.

به نوشته آکسیوس، درخواست نتانیاهو برای برگزاری جلسه آنلاین ویدئویی با سناتورهای دموکرات آمریکایی پس از آن صورت گرفت که گروهی از نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا در روزهای اخیر از نتانیاهو به دلیل تلفات بالای غیرنظامیان در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه انتقاد کردند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز از چاک شومر که به شدت نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی شده است، حمایت کرد و مواضع رهبر سنا را ستود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها