اندونزی عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را تکذیب کرد

اندونزی عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را تکذیب کرد
جمعه 24 فروردين 1403 - 18:57

اندونزی در نخستین موضع‌گیری رسمی به ادعای رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر گفت‌وگوهای عادی‌سازی میان تل‌آویو و جاکارتا، شایعه سازش با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

العالم - آسیا

وزارت خارجه اندونزی گزارش‌های اسرائیلی مبنی بر موافقت جاکارتا با یک معامله دیپلماتیک و تدوین یک طرح عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با «اسرائیل» در ازای عضویت در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی را تکذیب کرد.

شبکه المیادین لبنان با انتشار این خبر نوشت: اندونزی در حال حاضر به دنبال پیوستن به باشگاه کشورهای ثروتمند به عنوان ابزاری برای تبدیل شدن به یک اقتصاد پیشرفته است. اگرچه مذاکرات مربوط به این الحاق به طور رسمی آغاز شده است اما جاکارتا برای پیوستن به این سازمان نیازمند تایید همه 38 عضو OECD از جمله اسرائیل است.در چنین شرایطی، وزارت خارجه اندونزی امروز شایعات منتشر شده درباره عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را تکذیب و اعلام کرد که «موضع جاکارتا در قبال فلسطین همچنان ثابت است».

اندونزی

روز گذشته، رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که جاکارتا، تل‌آویو و سازمان OECD مذاکرات محرمانه‌ای را آغاز کرده‌اند و در این مذاکرات درباره امکان عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم صهیونیستی توافقاتی صورت گرفته است و در مقابل اسرائیل نیز با پیوستن اندونزی به سازمان همکاری و توسعه اقتصادی موافقت کرده است.

رسانه‌های محلی اندونزی به نقل از محمد اقبلا سخنگوی وزارت خارجه این کشور نوشتند که «تا به امروز هیچ برنامه‌ای برای آغاز روابط دیپلماتیک با اسرائیل، به ویژه در بحبوحه جنایاتی که در غزه انجام می‌دهد، وجود ندارد» و اندونزی همواره در خط مقدم دفاع از حقوق مردم فلسطین ثابت قدم بوده است.

این اولین بار نیست که گزارش هایی در رسانه های اسرائیلی در مورد گفت‌وگوها در مورد عادی‌سازی با جاکارتا منتشر می شود، اقدامی که هربار با انکار و تکذیب مقامات اندونزیایی همراه می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها