نظامیان صهیونیست از اردوگاه نور شمس عقب‌نشینی کردند

نظامیان صهیونیست از اردوگاه نور شمس عقب‌نشینی کردند
شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 23:57

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز شنبه به صورت کامل از اردوگاه نور شمس عقب‌نشینی کردند. منابع فلسطینی می‌گویند که پس از خروج این نظامیان، نیروهای هلال احمر پیکر 14 شهید را از این منطقه به بیمارستان انتقال دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

هلال احمر فلسطین شامگاه امروز شنبه خبر داد که کادرهای این نهاد تا کنون 14 شهید را از اردوگاه «نور شمس» واقع در شرق «طولکرم» خارج کرده‌اند.

اردوگاه «نورشمس» در شمال غرب کرانه باختری از اواخر شب پنجشنبه شاهد درگیری‌های شدید میان نظامیان اسرائیلی با جوانان «گردان طولکرم» وابسته به گروه مقاومت «سرایا القدس» بود.

منابع خبری دقایقی پیش خبر دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی به صورت کامل از اردوگاه نور شمس عقب‌نشینی کرده‌اند. منابع فلسطینی می‌گویند که پس از خروج نظامیان اسرائیلی، نیروهای هلال احمر موفق شده‌اند شهدا را از این منطقه خارج کنند.

به گفته این منابع، وزارت بهداشت فلسطین نیز ساعاتی پیش خبر داده بود که 12 شهید به بیمارستان طولکرم انقال داده شده است. نظامیان اسرائیلی طی این عملیات سه روزه، شدیدترین حملات را انجام دادند.

به موازات این حملات، رزمندگان فلسطینی نیز به خوبی در برابر تجاوزات صهیونیستها ایستادگی کردند. نظامیان اسرائیلی صبح امروز در ورودی این اردوگاه با بمب‌های دست‌ساز فلسطینی‌ها مواجه و مجبور شدند که از نیروهای کمکی جدیدی استفاده کنند.

شب گذشته سرایا القدس - کتیبه جنین شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از شهادت یکی از فرماندهان خود محمد جابر (ابا شجاع) طی درگیری‌های 18 ساعته در این اردوگاه خبر داد و اعلام کرد که در پاسخ به این اقدام، پایگاه اسرائیلی سالم را هدف قرار داده است. محمد جابر از فرماندهان مقاومت طولکرم بود که در جریان درگیری‌ با اشغالگران بعد از محاصره اردوگاه نورشمس به شهادت رسید.

ارتش اشغالگر اعتراف کرده که در جریان درگیری با نیروهای مقاومت در نورشمس تاکنون یک افسر و سه سرباز اسرائیلی زخمی‌شده‌اند.

کرانه باختری از آغاز تجاوز به نوار غزه در هفتم اکتبر تا به امروز، شاهد تشدید تنش و درگیری‌های روزانه اشغالگران صهیونیست با فلسطینی‌ها است و اشغالگران علاوه بر به شهادت رساندن و زخمی‌کردن ساکنان کرانه باختری، صدها نفر از آنها را به اسارت گرفته‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها