ادعای رسانه عبری

حمله ایران، روند عادی‌سازی را تقویت کرده است

حمله ایران، روند عادی‌سازی را تقویت کرده است
دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 - 09:01

یک رسانه چاپ رژیم صهیونیستی ادعا کرد حمله موشکی و پهپادی ایران به خاک فلسطین اشغالی، امیدها برای احیای روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل را تقویت کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، روزنامه عبری "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی به قلم خبرنگار سیاسی‌اش "ایتامار آیخنز" خاطرنشان کرد: به رغم ادامه جنگ در باریکه غزه، ایالات متحده قویا به امکان دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض اعتقاد دارد.

نویسنده ادعا کرده که حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی( وعده صادق)، به اتحاد تاریخی میان کشورهایی از جمله آمریکا، انگلیس و اردن و همچنین رژیم صهیونیستی سرعت بخشیده و انتظار می‌رود این حمله، کشورهای دیگری را نیز وارد این حلقه کند و روابط دامنه‌دای میان این طرف‌ها ایجاد کند.

در ادامه این گزارش آمده است: مسئولان ارشد آمریکایی می‌گویند که احتمال فراهم شدن بستر عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی به طور قابل توجهی فراهم شده است.

بر این اساس، محافل سیاسی رژیم صهیونیستی "متوجه شده‌اند که تغییر در موضع نتانیاهو( نخست‌وزیر) مقابل عادی‌سازی با عربستان سعودی می‌تواند به فروپاشی فوری کابینه‌اش منجر شود". چند روز پیش نیز "آویگدور لیبرمن" وزیر جنگ سابق این رژیم در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت: نتانیاهو به رسمت شناختن دولت فلسطین و عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی را مد نظر داردو

به ادعای این روزنامه عبری‌زبان، "حمله یکشنبه گذشته ایران، امید برای دستیابی به توافق عادی‌سازی را تجدید کرده است".

پیشتر نیز روزنامه "وال استریت‌ژورنال" گزارش داد که دولت واشنگتن تلاش می‌کند با دستاویز قرار دادن حمله موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی، ریاض را متقاعد کند تا به عادی‌سازی با تل‌آویو تن دهد در مقابل، تل‌آویو تضمین‌های "شفاهی" جهت به رسمیت شناخت کشور فلسطینی بدهد. به ادعای این نشریه مقامات سعودی مدعی هستند که توافق با میانجیگری واشنگتن ممکن است به اسرائیل در راهبرد خروج احتمالی از غزه جهت پایان دادن به این درگیری کمک کند.

پربیننده ترین خبرها